Olgunlaşmamış insanın özelliği,bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir,olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir.
İktidarın her yaptığını onaylayanlara,köşe başlarını tutmuş erk sahiplerinin peşinde dolaşıp durmaksızın Ağamsın,paşamsın diyenlere aydın denilmezdi.
Çünkü onların yaptığı en yumuşak ifadeyle iktidar yardakçılığı sayılırdı.
Aydın isetersine yanlışları eleştirir ve yönetme erkini elinde bulunduranlara hep daha iyisini,güzelini tarif ederdi.
Sabahattinin yaptığı da sadece ve sadece buydu.
Ne kurulu düzeni yıkmak ne de yerine bir alternatif koymaktır niyeti.