Gözlerim visalinden kamaşsada tel örgüler ardındayım.. Kipriklerim nuruna boyansada kaç cihet uzaktayım.. Neye yaklaşsam, sonu uzaklık ve kırgınlık. Anla ki, yok Allah'tan başkasıyla yakınlık.
Zalimlerle beraber olmaktansa yalnız olmak daha iyidir;yalnız olmaktansa hayırlı insanlarla beraber olmak daha iyidir. Susmaktansa ilmini ilim öğrenmek isteyen kimselerle paylaşmak daha güzeldir;boş konuşmaktansa susmak daha güzeldir.