Harika bir kitap deyip geçiştirmek istemiyorum. Kitapta yaşıyorsunuz. Bir dönemin Afganistan’ını, yaşamların değişimini, bağlılığın zirvesini. Sınıf farkından her zaman nefret ederim. Bu parasal da olabilir, ırksal da. Bir hazara olarak ya da alman olarak dünyaya gelmenin nasıl bir üstünlüğü olabilir ki? Kim seçip geldi ırkını. Her neyse kitap beni içine çekti. Sohrap çok üzdü beni. Son sayfalarında gözlerimin nemlendiğini hissettim. Okuyun, okutun efenim. Sıcak nan eşliğinde.