Tolstoyun hayatını sorgularken geçtiği aşamaları anlatan çok güzel bir kitaptı... Tolstoyun bu süreci bana İmam Gazali nin geçirdiği sürece çok benzer geldi... Tolstoy un hakikati bulurken geçtiği Bilim-Felsefe-Din aşamaları ile Gazalinin Kelam-Felsefe-Tasavvuf aşamalarına gerçekten benzer... Tolstoy un bilim dediği aşamayı gazalinin felsefe aşamasına, felsefeyi kelama ve dini de tasavvufa benzettim... Ve Tolstoy insanları bu sorgulama sürecinden geçerken 4 aşamaya ayırırken Gazalinin de Kelamcılar, Filozoflar, Batıniler ve Mutasavvıflar olarak ayırması da her ne kadar ikisinin de ayırdıkları zümrelerin fikirleri bazında aynı olmasa da genel olarak bunları ele alış biçimleri benziyor...