...
Ancak kendi varlığının iç boyutuna yönelmiş olanlar tabiatı bir sembol ve saydam bir gerçeklik olarak görebilir ve onu gerçekten bilip anlayabilir.
Yeni biliminin de katkısıyla, insana bir tek yol kalmıştır: tabiatı ele geçirmek, ona hakim olmak ve onu her nasılsa analitik akıl ve düşünceyle donatılmış bir hayvan olan insanın hizmetinde kullanmak...