Nasıl ? yine Leyla mı ?.. Evet, yine Leyla! Her şeye rağmen Leyla! Aşk vardır ki tutkununu insanüstülüğüne kadar yükseltir! Aşk vardır ki esirini şuursuzluğun ve hayvanlığın son basamaklarına kadar indirir. Necdet'i hükmüne olan aşk da işte, böyle bir aşktı.
Zavallı genç her çabalayışında bir parça daha batıyordu ve bu batışta tuhaf bir baş dönmesi, tatlı bir felaket hissi vardı .
Ya Asya Türkiyesi? Fakat onun üstünde de ; Türk ,Arap ,Kürt ,Ermeni gibi ayrılıklar yok muydu ? Bütün şu Arabistan'a biz,nasıl ''bizim!!'' diye bilirdik ki , oralarda , yüzyıllardan beri israf edilen kanımızdan başka bizim olan hiçbir şey yoktu.