Eğer Zilan, Nergis, Meleknaz ve binlercesi homo sapiens değil de hayvan olsaydı bu acıların hiçbirini çekmezlerdi, kendimizi hayvanlardan ve bitkilerden üstün görmemiz büyük bir aldatmaca, insanlık diye yücelttiğimiz şey aslında ne aşağılayıcı bir kavram diye düşündüm.
Milyonluk şehirlerde de yaşasa insanoğlunun hayatında bir yalnızlık, bir kendi içinde çekilme günleri doludur. İçimizdeki sevinçleri, kederleri paylaşacak insan nerede?