Evet, halbuki ülkü insaniyettir! Bu ülkü daima ihmal edildi. Dökülen kanlar ve sarfedilen emekler, hep batıl yollarda boşa gitti. Yağma çağlarından ve esirlik devirlerinden sonra din kavgaları geldi. Ortaçağın korkunç karanlığı...
Hele emperyalist memleketlerin "Şarkın mazlum milletlerini, zulüm, sömürü ve toptan öldürmeler altında inlettikleri"ne artık bende kalıbımı basabilirdim....
O zaman buralarda "Yueçi" Türkleri yaşıyordu. Arapları ürkütenler bunlardı. Arap dilinde Yu-e-çi ismi, Yecüc-Mecüc şekline girdi. Kur'an'da da bu kelime böyle zikredilir.