"Ne büyük bir trajedi; Çürüyüp gidecek beden özenle beslenirken, ebedî yaşayacak ruh ihmal ediliyor. Ve ne garip bir çelişki; Aynalar karşısında saatler harcanırken, insan kendi vicdanına bir an olsun bakmıyor. Dış görünüşteki en küçük kusur dert edilirken, kalpte biriken kibir, öfke ve haset fark edilmiyor. Oysa insanı yücelten bedeninin güzelliği değil, ruhunun olgunluğu ve ahlâkının güzelliğidir. Çünkü beden toprağa dönecek, geriye ise kalbin taşıdığı hakikat kalacaktı.."
Sadî'den Tercüme
Bahâr olmuş, çemenler, lâleler, güller bütün bitmiş; Gülüm, bir sensin ancak bitmeyen hâlâ şu topraktan. Rebî'î bir bulut şeklinde ağlarken mezârında, Nihâyet öyle yaş döksem ki, artık sen de fışkırsan! Mehmet Âkif Ersoy Safahat
Şiir
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Dostunun ayıplarını ve kusurlarını görmediğin sürece gerçek dostluğun tadına varamazsın. Hakiki dost, sana mazeret arayan değil,mazeretini kabul edendir." Yahya bin Muaz rahimehullah ☀️🌺
Duygu ve Düşünce
İyi geceler :) bugün de böylelii
Bazı insanların öyle enerjileri var ki onların sahasına girer girmez tüm dengem şaşıyor. O dakika, o an anlıyorum o kişiden uzak durmam gerektiğini... Ama kader mi desem yoksa benim aptallığım mı bilmem hep o insanların kıskacına yakalanırım, nasıl oluyor bilmiyorum ama bı anda yanımda yöremde hep onları görüyorum. Ve inanılmaz rahatsızlık duyuyorum bu durumdan hayat kalitem düşüyor, huzursuz ruhsuz bir insan oluyorum. Ve bu insanlar genelde etrafa o kadar iyi, o kadar bilgili ve o kadar usta insan rolü oynarlar ki ama aslında biraz yakınlaşınca bir o kadar cahil ve olgunlaşmamış olduklarını görürsünüz. Tabii göremeyen insanlar çoğunlukta oluyor çünkü böyle insanlar önce inceden inceye yakınlık kurarlar, aralarını iyi yaparlar, iyice sınırlarınıza girerler, çizgiyi geçtiklerini fark ettikleri an sizi mutsuz etmek için her şeyi yapmaya başlarlar. Çünkü o sınırı aştıktan sonra artık hayatınıza karışmaları çok daha kolaydır. Çünkü bu insanların olayı bu: Kıskançlık. Haset. Katlanamama. Kendileri dışındaki insanların mutlu olmalarına bir şeylerden haz etmelerine dayanamazlar. Küçük bir çiçek mi aldınız veya bir küpe? Sınav notunuz mu yüksek geldi? Yoksa terfi mi aldınız? Yeni bir dizi veya film bitirdiniz de çok çok sevdiğiniz için anlatmalara doyamıyor musunuz? Yeni başladığınız kitaba bayıldınız mı? Ah işte o zamanlar bir etrafınıza bakın ne demek istediğimi kimden bahsettiğimi anlayacaksınız. Çünkü artık ne o filmi anlatabileceksiniz ne de artık o kitaba bayılıyorsunuz, aldığınız küçük çiçek de soldu bile. Tam küçük ya da büyük bir mutlu anınızda içinize huzursuzluk düşüren ama dışarıdan iyi bir düşünceymiş gibi görünen o fikir, o cümleler ve o cümlelerin sahibi aslında hayatınızdaki asıl sorun. Çünkü onlara göre en iyi onlar olmalı. Sizi sevmiyor değiller belki de
Duygu ve Düşünce
Allah'ım beni bu belirsizliğin içinden selamete ulaştır..
1000Kitap
Gönlümden geçenleri ve niyetimi en iyi sen biliyorsun Allah’ım . İçimden gelen güzel şeylerin hüzün olarak bana geri dönmesinden sana sığınırım. Şeffaflığımın pişmanlık değil iyiliklerle dolu olmasını diliyorum .