"Her şeyden önce bağımlı insan özgür insana tabidir. Adam gerçekten özgürdür ve nereye isterse oraya gidebilir, sadece yasaya girişi yasaklanmıştır ve bu da sadece tek bir kişi tarafından, bekçi tarafından yasaklanmıştır. Adam kapının yanındaki sandalyeye oturup ömrünü geçirdiyse, bu onun özgür iradesiyle gerçekleşmiştir; hikâyede bir zorlamadan bahsedilmemektedir. Bekçi ise görevi nedeniyle bulunduğu yere bağlıdır, oradan uzaklaşamaz ve istese bile içeriye giremez. Ayrıca yasanın emrinde olmakla birlikte sadece o girişte hizmet vermektedir. Bu nedenle de bekçi adama tabidir. Bekçinin yıllarca, bir insan ömrü boyunca boş yere hizmet ettiği söylenebilir, çünkü ona bir adamın geleceği, yetişkin bir adamın geleceği ve bekçinin bu adamı kendi isteğiyle gelinceye kadar beklemek zorunda kalacağı söylenmiştir."