Hatice Çan

Hatice Çan
@hatce_cn
MEÜ Matematik Sevmek de yorulur.
Reklam
Kalp ne muhteşem bir kusur.
Duygu ve Düşünce
"Ölebilirim genç yaşımda, En güzel şiirlerimi söylemeden götürebilirim. Şimdi kavakyelleri esiyorken başımda, Sevgilim, Seni bir akşamüstü düşündürebilirim. Özdemir Asaf Lavinia
Şiir
Bazı kadınlar vardır, Tabiri caiz ise; üzerinden kırk katırla da geçsen, kırk satırla da kessen, sevmekten yana; iflah olmazlar.. Sevilmedikce; daha da çok sevmistir o kadınlar... Küçükken bir kez saçları okşanmamıştır fakat; gözlerinizin içine inatla,, bakarlar, aşkla bakarlar.. Bir kez ne istediği sorulmamıştır yine de; en çok sizin ne istediginiz ile alâkadar olurlar.. Küçücük çocukken tanışmıştır çoğu; kendi karanlığıyla, ama; size düştüğünüz her kuyuda ışık olurlar... Sesleri gür çıkar alabildiğince; çünkü susmaktan, susturulmaktan hoşlanmazlar Ve o kadınlar bir gün susarlarsa hayatınız kararır. Bazı kadınlar hiç 18 yaşında olmamıştır ; hep otuzunda sırtlarında türlü türlü yükler... Gamzelerinin çukurlarında hayaller, bir görseniz. ! Bir görseniz..! Ahh bir güldürseniz..! Göreceksiniz. Kaç numara ayakkabı, kaç beden elbise giydiğini bilmeyen; kadınlar vardır. Çünkü birilerinin eskileri; onların yenilerini, hep satın almıştır... Yürüyüşleri duruşları gülüşleri bakışları başkadır.. Bazı kadınlar vardır; yarımdır tepeden tırnağa... Yaralıdır.. !!
Spoiler İçerir!
Puan vermedi·480 syf.··
2023 2. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 02 Temmuz 2023 00:00
Kitapta ll.Abdulhamid 'den fazla bahsediyordu. Adulhamid zamanına denk geliyor.Osmanlının çöküşte olduğu zamandır. Dine sıkı bağlı olan bir toplum mevcut. Kitapta çok anlamını bilmediğim kelime vardı. Sayfanın alt kısmında yazıyordu tabiki. Bu yüzden biraz yorucu oldu. Dönemin yapış, insan ilişkilerini bir yandan siyasal olaylarını göz önüne seriyor. Önemli olmayan olaylarda bile insanların sürülmesi biraz saçma ama o dönem de öyle olması normal bence.Padişaha laf edildi diye sürülmesi ya da Tevfik, Emine'nin taklidini yaptı ayrıldılar diye Tevfik'in sürülmesi. Yazarın okuduğum ilk kitabıydı, olay örgüsü, işleyişi güzeldi. İnsan bıraktığı anda de devamını merak ediyordu. Padişahın olduğu zaman bir yandan savaşlar bir yandan bir mahallede yaşayan insanların ne yasadığı anlatması böyle bir zaman aşkla süslemelerini beğendim. Tarihi kitapları okuyamayan insanlar için aralara böyle serpiştirmesi hosuma gitti. Okumaya değer bir kitap
Sinekli BakkalHalide Edib Adıvar · Can Yayınları · 201322,9bin okunma
Reklam