II. Abdülhamit döneminde "iki Türkiye kadar" toprak kaybedilmesine rağmen Abdülhamit'in hiç toprak kaybetmediğini söylediler. Bugün "Lozan hezimettir" diyenler, "Berlin hezimetini"unutturdular. Öyle ki, insanları, Abdülhamit siyasetinin ilk kurbanı Kıbrıs'ın bile Lozan'da kaybedildiğine inandırdılar.
Abdülhamit dönemi -hep anlatıldığı gibi- halkın
bir eli yağda bir eli balda yaşadığı bir refah dönemi değildi. Öyle ki Abdülhamit döneminde vergi yükü altında ezilen, sömürülen Anadolu halkı 1906'da ayaklandı. 1906'daki vergi ayaklanmaları 1908'deki Meşrutiyet Devrimi'ni tetikledi.
Sahi! "Payitaht Abdülhamit"te bunlar anlatılıyor mu?
Tiranlar, çeyrek litre buğday, yarım litre şarap ve gümüş bir para bağışlardı; İşte o zaman "Yaşasın kral" diye bağırıldığını duymak acınılacak bir şeydi.