İvan İlyiç'in Ölümü okuyucuya ölüm döşeğindeki bir hastanın, iç dünyasını açan tüyler ürpertici ve çok güzel bir kitaptı. Ölüm döşeğinde neden ben sorusunu soran İvan İlyiç'in, kendi kendisiyle hesaplaşmasını ele alan kitap, toplumun çizdiği başarı ve mutluluk sınırlarının gerçek bir mutluluk olmadığını ve yanılsamadan ibaret olduğunu anlatırken okucuya güzel bir hayat ve gerçek bir mutluluğun ne olduğunu düşünme, ve yaşamın değerlerini sorgulama olanağı sunuyor.