"Yaşamak acı çekmektir;yaşamı sürdürmek,çekilen bu acıda bir anlam bulmaktadır.Eğer yaşamda bir amaç varsa,acıda ve ölümde de bir amaç olmalıdır"
Önsözde geçen bu cümle bize şunu düşündürmeli:
Yaşıyoruz ama nedenini, nasılını ve anlamını hiç sorgulamadan gelişigüzel yaşayıp gidiyoruz.
Halbuki her yaşantıda bir mana saklıydı yeter ki içi hazine dolu o mağaraya girmeye cesaret edebilelim .
Yazar, toplanma kampında yaşadıklarını anlatıyor kitapta,evet çok kötü olduğunu biliyoruz ama kulaktan dolma bilgilerle, orayı bizzat görmüş birinden işitmek arasında çok fark var.