Elçiye zeval olmaz??
3/10
·328 syf.··
2026 7. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 26 Şubat 2026 23:53
Merhabalar efendim,bugün okuması benim için çok zor olan bir kitabın incelemesi ile geldim size.İtiraf etmeliyim ki kitabın ilk sayfalarından itibaren belliydi benim buna inceleme yazacağım.Nedenini inceleme içerisinde açıklamış bulunacağım zaten,o hâlde bölumlerimizi tanıtmaya geçelim,isteyen istediği adrese yönelsin 1.BÖLÜM:Neden Bu Kitap? 2.BÖLÜM:Kitaba dair az buz spoiler içerebilen yorumlarım 3.BÖLÜM:Elçiye zeval olmaz mı? 4.BÖLÜM:Kapanış 1.BÖLÜM Sudenaz birçok türde kitap okumayı sever,hatta buna özellikle dikkat eder.Yani aslında dönüp "Sudenaz bunu okumaz ki" diyebileceğimiz kitap sayısı oldukça azdır.Bu kitaba gelirsek...Bu kitapla herhalde yan komşumuz,biricik ablam,yağlamaya fısıldayan kadın olmasaydı baksam da görmeyip diğer kitaplarla ilgileneceğim bir kitap olurdu.Geçen sene bu zamanlar ona okuduğum kitaptan,kitaptaki sömürgeden bahsetmiştim.O da "aaa demek bu konulara ilgilisin,o zaman bunu çok beğenirsin" dediydi.Alış,o alış. 2.BÖLÜM Genelde bu bölüme içten içe bir sevinçle gelirim,"hadi yazalım bakalım kıvamında" fakat buna...buna yorum yazmak o kadar zor ki.Karşımda bir arkadaşım olsa ve ona anlatsam çok kolay olurdu halbuki.Çünkü yapacağım şey ağzıma geleni söylemek " ha bir de..şu vardı" diyip örneklendirmek olurdu.Kesinlikle kafa karıştırıcı ama sohbet için garipsenmez,hatta arkadaşımın anlık tepkileriyle güzel bir diyalog olurdu.Velhasıl şu an yazacaklarım oldukça karışık ve hebele hübele sinirden ne diyeceğini şaşırmış vaziyette gelebilir.Beni okurken en çok zorlayan bu olayın gerçek hikâye olarak aktarılması.Zorlandığım kısımlarda tabii ki sömurgenin vahşeti ve gerçeği var fakat ondan ziyade neyin ne kadar gerçek olduğunu bilmememden kaynaklanıyor.Belki karakterler gerçektir fakat o diyaloglar,o betimlemeler...Aman Allah,bu konuda akıllara
İncir KuşlarıSinan Akyüz · Alfa Yayınları · 202433,4bin okunma
La familia es todo
8/10
·141 syf.··
2026 31. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 09 Mayıs 2026 16:00
Evvvet Yaprak Dökümü ve ülkece dizisinden tanıdığımız Tekin ailesi. Açıkçası kitap listemde değildi. Hakim olduğum olayları okumak sıkıcı olur demiştim ama aşırı sevdim. Biraz kitaptan bahsedip sonrasında kitap ve dizi farklarına değinmek istiyorum. İncelemeye başlamadan evvel genel olarak eski kitaplar için de şunu söylemek isterim: bence bu tür kitapları içeriği rahatsız edici diye eleştirmemeliyiz. Çoğu yazar zaten dönemi eleştiriyor. Yanlış Batılılaşma, görücü usulü evliliğin yanlışlığı, aile yapısı, hurafeler... Yazarlar bunları romantize etmiyor, yapmayın, yoksa sonunuz böyle olur diyor. Ali Rıza Beyimiz, Altın Yaprak Anonim Şirketi’nde iyi bir memur. Fakat iş yerinde tanık olduğu bir ahlaksızlığın çözülmemesi sonucu şunları söyleyerek: "Fakat, bu vakadan sonra nasıl burada kalabilirim? Biraz evvelki sözlerimi hatırlayınız. 'Oğlum böyle bir iş tutsaydı onu reddederdim, artık yüz yüze gelmezdim' demiştim, değil mi? Siz de başka bir evladımsınız. Demek sizi de reddetmeye mecburum." İşten istifa ediyor. Eve dönünce bakıyor ki bir kutlama bir sevinç ayol diyor noluyor. En büyük çocuğu Şevket aylık 100 lira maaşla bankada işe girmiş. Neyse fazla anlatmayalım. Ali Rıza'nın evdeki otoritesinin yıkılması ve devam eden olaylar silsilesi sonrası devlet kuruyormuşçasına kurduğu ailesinin ağaç yaprakları gibi bir bir dökülmesini izliyoruz. Zaten kitabın özeti başta bir gencin Ali Rıza'ya söylediği sözlerden ibaret: "Babasınız, çocuklarınız var, paranız yok değil mi? Evlatlarınız âhir ömrünüzde size bir feci yaprak dökümü manzarası seyrettirmekten gayri saadet vermezler." ​Kitabı sevmemin sebebi ahlak bekçiliği yapan insanları suratına çat diye çarpmak istemem. Ali Rıza... Ahlaklı olsunlar diye eve kapattığı kızlarının yaptıklarını, kınadığı şeylerin hepsinin
Yaprak DökümüReşat Nuri Güntekin · İnkılap Kitabevi · 199936,1bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Alabele kitabına inceleme yazmam yasak o yüzden bu kitaba yazdım
Puan vermedi
Alabele, halk dilinde çiçek bozuğu veya çilli yüze, tıp dilinde ise vilitigo olarak bilinen derideki pigment kaybı nedeniyle ortaya çıkan süt beyazı lekelere deniyor. Bir de kahverengi ile kırmızı arasındaki renge ve çok renkli, karışık renkli nesnelere. Bu tanımları görünce karmakarışık bir kitap okuyacağımı, hatta bitince hebele gübele gibi bir tanım uyduracağımı düşünmüştüm ama sevdim Alabeleyi. Kitabın adı gibi içeriği de farklı, bambaşka bir yazım tarzı var yazarın. Hiç duymadığım kelimeleri şiirle birleştirmiş, bazı bölümleri halk dilinde geçen kelimelerle süslemiş. ah bu çağın zarıncısı çok, üstümüzü örtmeyecek yorganlar sırıyor örneğindeki gibi. Burada zarıncı acı çekmek manasında, sırıyor kelimesi ise, açlık veya bitkinlik nedeniyle durumu idare etmeye çalışmak anlamında kullanılmış Ihlamur ağacına zizefun denildiğini, magenta diye bir renk olduğunu ve kökeninin magenta savaşından geldiğini, savaştaki yüksek kayıplar ve kanlı manzara nedeniyle, o yıl keşfedilen yeni bir kırmızı boya maddesine "magenta" adının verildiğini de bu kitaptan öğrendim, arapçadan gelen Rebanın yayla çalınan bir çalgı olduğunu, cidarın duvar olduğunu da. Kitap içinde buna benzer birçok kelime var, yöresel ifadeler, artık pek söylenmeyen deyimler de şiirler ile uyum sağlamış. Okurken anlamadığım kısımları araştırıp anlayınca yüzümde oluşan tebessüm de cabası. Kitapta 30 kere Refik geçiyor. Refik'in sözlük anlamı: Eş, yardımcı hayat arkadaşı, eşlik edici, yumuşak huylu dost. Belki de yazar ismini veremediği, anmak istemediği kişiye Refik demiş. Belki de yazarın hayalidir Refik ve belki de geçmişte kalmış biridir, içten içe onunla konuşuyor sanki o soruyor gibi cevap veriyordur. Yazar, "Refik'li kısımları okurken düşünecek birini bulun, Refik yerine
NaupaBeste Naz Karaca · Mayıs Yayınları · 202020 okunma
7/10
·200 syf.··
2026 1. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2026 23:03
Yıllardır beklediğim kitap.Umarım beklediğime değersin:) Sonunda mesken edindiğim kitapçımda buluverdim.Kitapçı Tophanede Lübnan restorantın karşısında.Zannımca sahibi olduğu hanım çok kibar. İnceleme muhakkak eklenecektir.Heyecanımı mazur gör 1K<3.Kitaplarıma geri döndüm.Belki de kendime:) 06.03.26 güncellemesi Kitap kafa açan bir kitap diyebilirim.Tam bir beyin cimnastiği.Platonun devletine azcık giriş yaptım.Ramazanda bu kadar sorgu temelli ve beyin cimnastiği beni ha gavurlaştırdı ha gavurlaştıracak.Genel duygusal durumumdan dolayı bu aralar maneviyata yönelmiş durumdayım.İnançlı insanların ahlaktan ne kadar uzak olduğunu görüyorum bazen .Bu içimdeki şevki epey bir düşürüyor diyebilirim.Demek ki en önemli erdem ahlaklı bir bilinçmiş.Hayatımın en ikilemde kaldığım dönemi sanırım.sözde inançlı beni oshoyla platonla vuruyor.Oshoyla tanıştık sonunda.Aslında doğrudan kendi kalemi değilmiş kitapları. sadece mürekkep ona aitmiş, tabii ki onun fikirleriyle çizilen.Mutluluk kavramıyla insanların kafayı yediğini düşünüyorum.Niye mutsuzluklar taşa toprağa buluta mı ait.Oshocum diyor ki mutluluk senin içinde olandır.Dışarı bağladığın ne varsa sen onun kölesisin.Ben de diyorum ki biz aciz ve muhtaç varlıklar olarak köle olmaya mahkumuz.Yaratıcı zekamız bunu aksettiremez. sadece ben merkezcilikle hayatı döndürseydik mağarada yaşamaya devam ederdik.Muhtemelen en cok ben deyip üremezdik belki de imtihana amipler dahil olurdu kim bilir :)Asıl mesele kalıcı huzur zannımca.Paylaşımcı bir hayat.Yazar meşhur diye hebele gübele fikir onayında bulunmuyorum.Neymiş düşünürmüş.Kişiler saygı konusudur diyor, bir hanımefendi, fikirler değil diyerek incelememi sonlandırıyorum.
İnsan Olma YolculuğuOsho · Butik Yayınları · 2013356 okunma
3/10
·280 syf.··
2026 6. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 29 Ocak 2026 02:34
Kitaba çok önyargısız başladım. Hatta incelemelere de şöyle baktım çok olumlu. Dedim ki bu sefer gerçekten bu tür bir kitaba olumlu yaklaşarak başlayacağım. Ama okurken yine sinirlendim yine sinirlendim. Tutamadım kendimi. Oldum olası böyle aşırı ve hatta saçmalık düzeyine çıkan polyannacılıktan nefret ederim. Hatta ondan daha çok nefret ettiğim şeylerden birisi de günümüz sözde “kişisel gelişimcilerin” (ben onlara kişisel yozlaştırıcılar diyorum) “Sen bitanesin, teksin, çok kıymetlisin, derinlerinde bir hazine var, dünya mutlulukla dolu, her şey bir mucize, kötü sandığın şey bile gelişmen için bir iyilik…..” falan filan bu saçmalıklar uzayıp gidiyor ve bu söylemler bana tam bir tarikat dilini anımsattığı için neffffrret ediyorum. Ayrıca gerçeklikten de çok uzak. Kitapta da insanların -sanki çok bilir kişiymiş gibi- abuk subuk sözde felsefik sorular sorarak karşılığında aldıkları gizli üstenci cevaplar, sanki her şeyin hakikatini biliyormuş gibi yaklaşımlar falan bunlar gerçekten bana çok aptalca geliyor. Hani günümüzde aptal aptal etkinlikler yapılıyor ya işte yok kendinizi keşfetmek için yeniden doğuş ritüeli yok bilmem dağlara bağırma kampları hah işte tam olarak onların elemanlarının okuyacağı türde bir kitap. Kusura bakmayın bu kadar yükseldim ama bunlara uhrevi bir şekilde bel bağlayanlar çok afedersiniz ama en basit tabirle geri zekalıdan başka bir şey olamazlar. Dünyada neler oluyor arkadaşlar gözünüzü seveyim her şeye böyle sevgi pıtırcığı gibi yaklaşamayız. Oturup özümüzü düşünmekle, hakikate ulaşmaya çalışmakla geçecek bir dünyada yaşamıyoruz maalesef. Keşke eski Yunan döneminde olsak da böyle boş beleş felsefi düşüncelere kendimizi adayabilsek. Velhasıl her şeye zihinsel problemi varmış gibi ebele hebele diyerek sağa sola anlamsız gülücükler saçan akıl
İnsan ve Hayat
Sen ÖzsünMooji · Ganj Yayınları · 201566 okunma
6/10
·347 syf.·
2025 74. kitabı
Üç arkadaş tek başlarına seyahate çıkarlar ve bu yolculuk esnasında kadın kaçakçılığı yapan mafyalar tarafından dokuz yıl alıkonup çok kötü insanlık dışı muamelelere maruz kalırlar. Bu kızlardan olan Elsie kaldıkları yere bir soruşturma için gelen kentin en önemli mafya varisi Michael 'in arabasına gizlice biner. Karakterlerin psikolojik çözümlemeleri ve ilişki dinamikleri ilerleyen ve gelişen bir yapıda güzelce işlenmişti. Ağır travmatik içerikleri tercih etmiyorsanız uzak durun derim zira kötü adamlar öyle hebele hübele öldü ki sinirlendim ve hani sen bir kadına bunu nasıl yaparsın demek yerine biliyordum ama korumam gereken bir çocuğum olduğu için bir şey yapmadım geçerliliği de yazılmış.
Duygu ve Düşünce
Sinful VowsLilian Harris · 011 okunma