Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
+Evet, cesaret... Evet, cesaretli olunabilse… -Peki ne olurdu? Ne düşünüyorsun? +O zaman hayat belki de yaşamaya değer olurdu.
Başkalarının gözleriyle görmekten, başkalarının gözleriyle bakmaktan yorgun düşmüş Hedda Gabler. Kapatıyor kapkara gözlerini, içine bakıyor, kendine bakıyor. Kararmış anıların dibinde çökerttiği binlerce kırık görüntü siyaha, durmadan siyaha ağıyor.
Reklam
Hedda Gabler Diye Bir Kadın
Benim yüreğim bir memlekettir Aleko. İstersem bir memleket kadar severim.
Sayfa 100Kitabı okudu
Hedda Gabler Diye Bir Kadın
Hep birlikte yanılırsak bir şeyleri doğru dürüst yaşayabilirmişiz gibi geliyor bana.
HEDDA: - Fakat ona rağmen, hükmünüz altında bulunacağım, sizin arzularınıza, sizin iradenize bağlı kalacağım. Hürriyetten mahrum. Hürriyetten mahrum demek. (Şiddetle kalkar.) Böyle bir fikre tahammül edemem. Katiyen.
Sayfa 139Kitabı okudu
"Eninde sonunda oyun kişisi belli bir niteliğe yönelen bir tür enerji alanıdır. Oyun kişisi Oidipus, Tartuffe, Hamlet, Hedda Gabler ya da Cesaret Ana olsun, fark etmez; o kişi ne denli çekingen ya da karmaşık olsa da ardından ulaşmak istediği amaca yönelik bir irade vardır."
Eksik ParçaKitabı okudu
Reklam
Kadın bu rolü ve bu işbölümünü kabul etmez de "insanlığın verimli toprağı" olmayı reddederse,o zaman ne olurdu? O zaman kadın soğuk,kalpsiz ve yıkıcı bir varlık olurdu.Hedda Gabler olurdu.
Sayfa 156 - Metis 7.baskıKitabı okudu
Bir oyunun ya da romanın "edebiliğini" göz ardı etmenin en yaygın yollarından biri, karakterlerini gerçek insanlarmış gi­bi ele almaktır. Hamlet perde açılmadan önce, metin öyle dese de, üni­ versite öğrencisi değildi. Hiçbir şey değildi. Hedda Gabler da sahneye adım atmadan bir saniye önce yoktu; Gabler'la ilgili bilebileceklerimiz Ibsen'in oyununun bize anlatmayı seçtik­ leriyle sınırlı. Başka hiçbir bilgi kaynağımız olamaz.. Hamlet perde açılmadan önce, metin öyle dese de, üni­ versite öğrencisi değildi. Hiçbir şey değildi. Hedda Gabler da sahneye adım atmadan bir saniye önce yoktu; Gabler'la ilgili bilebileceklerimiz Ibsen'in oyununun bize anlatmayı seçtik­ leriyle sınırlı. Başka hiçbir bilgi kaynağımız olamaz.
Sayfa 55 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Bir oyunun ya da romanın "edebiliğini" göz ardı etmenin en yaygın yollarından biri, karakterlerini gerçek insanlarmış gi­bi ele almaktır. Hamlet perde açılmadan önce, metin öyle dese de, üni­ versite öğrencisi değildi. Hiçbir şey değildi. Hedda Gabler da sahneye adım atmadan bir saniye önce yoktu; Gabler'la ilgili bilebileceklerimiz Ibsen'in oyununun bize anlatmayı seçtik­ leriyle sınırlı. Başka hiçbir bilgi kaynağımız olamaz.. Hamlet perde açılmadan önce, metin öyle dese de, üni­ versite öğrencisi değildi. Hiçbir şey değildi. Hedda Gabler da sahneye adım atmadan bir saniye önce yoktu; Gabler'la ilgili bilebileceklerimiz Ibsen'in oyununun bize anlatmayı seçtik­ leriyle sınırlı. Başka hiçbir bilgi kaynağımız olamaz.
Sayfa 55 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
105 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.