Ümit...

Ümit...
select * from life
Bir ileti paylaştığında beğenilir ya, sildiğinde de beğenilmeli aslında Bravo, ne güzel sildi, hakikaten iyi sildi gibi...
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Ümit...

, bir kitap okudu
9/10
·164 syf.·
Beğendi
·
4 günde okudu
·
Okunma: 01 Haziran 2018 00:00
·
2018 14. kitabı
Sabahattin Ali
8.7/10 · 376,5bin okunma

Ümit...

, bir kitap okudu
9/10
·77 syf.·
Beğendi
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 02 Haziran 2018 00:00
·
2018 15. kitabı
Stefan Zweig
8.1/10 · 279,5bin okunma
Veganlık Üzerine
Ön yargılar ile, sözüm ona popüler ve hevesvari bir diyet akımı gibi görerek, araştırmadan, bilimsel belgeselleri izlemeden, herşeyi okuyup da bu konu ile ilgili hiçbir şey okumayan arkadaşlara veganlık ile ilgili söyleyeceklerim var. Sadece burada değil tüm sosyal mecralarda konun geçtiği yerlerdeki yorumlarda o kadar sığ sorular ile olaya yaklaşılıyor ki, kendini eğitimli, akademik olarak yetişmiş olarak gören biri bile etobur bir hayvanın başka bir hayvanı yemesini öne sürüp aklı sıra veganlığı çökertiyor ve kendi yediği ete onay arıyor. Doğanın kendi içindeki dinamiğini anladığınızda, doğal ortamında yaşayan her canlının kendi tabiatına uygun beslendiğini kavradığınızda, tabiatına uygun bu döngüye hiç bir veganın dışardan müdahale etmediğini gördüğünüzde, böyle yaklaşımların ne kadar anlamsız ve sığ olduğunu anlayacaksınız. Konu çok uzun ve sadece ilgili olanların merak ederek araştırıp kendilerini bu yönde değiştirebilecekleri bir konu. Kimse istemediği sürece hiçbir söylem ile ikna olmaz. Yalnız şu ayrımı bilmek lazım: Ben de yıllarca diğer insanlar gibi et ve hayvansal ürünleri yedim ve bunların savunuculuğunu yaptım. Yani bu konuda benim sizin gibi bir hayat deneyimim var ama sizlerin benim gibi bir yaşam deneyiminiz yok. İşte bu yaşam deneyimi bilinci oluşturan temel unsur. Kediye köpeğe v.s. yemediğiniz hayvanlara yapılan eziyetlere üzülüyor ve vicdanınız sızlıyorsa; bir an için kuzuların, buzağıların da annelerinin sevimli yavruları olduğunu, onların da ruhlarının ve hislerinin olduğunu, onların da üzüldüklerini sütten zorla kestirildiklerinde ve diğerlerinin kesildiği mezbahalarda duydukları ve hissetikleri ile acı acı ağladıklarını, çoğunun işkence şartlarında kapalı kafeslerde yaşamaya zorlandıklarını, hareketsiz, havasız ve mikroplu ortamlarda
Sağlık
Kafa karıştıracak kadar basit olduğunu söylebilirim.
Sayfa 54·Kitabı okudu