Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Reklam
Bu dünya düzeni ki Rastgele süprüntülerden bir yığın.
Bütün bunlar olmasaydı Kimse bilmeyecekti Adalet sözünü
Sayfa 42 - Can yayınları
Reklam
Çoğunluk yaşar kendine özgü düşüncesi varmış gibi
Sayfa 22 - Can yayınları
Nihayet Parmenides-Herakleitos çatışması sonucunda Yunan felsefesinin o zamana kadar ileriediği yoldan bambaşka bir yola girdiğini ve daha sonraki bütün filozofların -bu filozoflar içine Platon ve Aristoteles de dahildir- Parmenides-Herakleitos çatışmasının ortaya koyduğu varlık-oluş arası ilişkiler sorununu, felsefelerinin ana sorunu olarak koymak zorunda kaldıklarını belirtmemiz gerekir.
Sayfa 214Kitabı okudu
Öte yandan Parmenides, yine metafizik bilgiyle deneysel bilgiyi kesin olarak birbirinden ayıran ve varlık hakkında salt akla, mantık- sal akıl yürütmeye dayanarak bir açıklama vermeye teşebbüs eden ilk filozoftur. Bu, şüphesiz daha önceki filozofların varlık hakkında geliştirdikleri tasavvurlarında akla veya akıl yürütmeye dayanmadıkları anlamına gelmemektedir. Thales'ten itibaren ele aldığımız bütün Yunan filozoflarında, duyularımıza kendini gösterdiği şekilde varlığın asıl varlık olmadığı, asıl varlığın aklımız tarafından kavranması gerektiğiveya onun hakkında gerçek bilgiyi aklımızın verebileceği yönünde belli belirsiz bir sezginin veya görüşün bulunduğu söylenebilir. Şüphesiz özellikle Herakleitos her şeyin bir akış içinde olduğunu söyler ve evrende sabit hiçbir şeyin bulunmadığını ileri sürerken, hiç de duyulardan veya duyusal deneyden hareket eden bir tez ileri sürmemekteydi. Çünkü duyularımızın bize dünyayı hiç de Herakleitos'un ileri sürdüğü tarzda bir şey olarak göstermediğini, tersine evrenin genel olarak sabit, hareketsiz nesnelerden meydana geldiği görüşünü telkin ettiği açıktır. Bundan dolayı Herakleitos'un felsefi kuramını geliştirirken dayandığı bilgi yetisini, duyu yetisi olarak değil de logos adını verdiği akılsal bilgi yetisi olarak tanımladığını görmüştük.
Sayfa 214Kitabı okudu
Bir gün
. Adalet, yalan uyduranları ve bunlara şahitlik edenleri yakalayacaktır. . . .
Reklam
En bilge insan bile bilgelikte, güzellikte ve diğer her şeyde bir tanrıyla kıyaslandığında bir maymun gibi görünecektir.
Uyanıkken gördüğümüz ölümdür, uyurken gördüğümüz ise uyku.
Her şey akar ve hiçbir şey aynı kalmaz.Şeyleri bir nehrin akıntısına benzeterek aynı nehre iki defa giremeyeceğini söyler.
Hastalık sağlığı, açlık tokluğu, çalışma da dinlenmeyi tatlı ve iyi kılar.
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.