Uzun zaman sonra tekrardan okuduğum kitaplar hakkında konuşmaya karar verdim
Filmi çıkacağını duyduğum için uzun zaman önce alıp daha sonra ise okumaya korkup ertelediğim bir kitaptı Dune. Ancak artık okumalıyım dedim kendime. Film yakında vizyondan kalkacak sen hala okumamakta ısrarcısın dedim ve oturdum başına. Özellikle ilk 50-60 sayfa beni aşırı zorladı. Bu terim ne demekti, bu ne için kullanılıyordu diye diye okudum sayfaları. Karakter adlarını bile ezberleyemedim bir süre. Sonra ise 100. sayfalardan itibaren ise kitap benim için gerçekten apayrı bir boyuta ulaştı. Günde en az 100 sayfa okuyarak bitirdim kitabı. Okurken yerimde duramadım bazı yerlerde, bazılarında ise gözlerim doldu, sinirlendim. Ama en sonunda verdiği mesajlarla birlikte yılın favori kitaplarından biri oldu benim için. Su kıtlığını, iklim sorunlarını çok güzel bir şekilde anlatmıştı. Siyasi, ekonomik, dini sorunları yüzümüze çarpıtarak anlatmıştı. Daha onlarca yıl önceden yazar bizlere bu konularda mesajlar veriyordu. Ve ana karakterin karakter gelişimi muazzamdı. Ben kitabı çok sevdim ve kesinlikle devam edeceğim. Ama baştan uyarayım anlatımı asla sade veya yalın değil. Alışana kadar beni çok zorladı ama sonrasındaki vereceği keyif için bu ufacık bir bedel. Filmini izlemeyecek olsanız bile kitabı daha fazla bekletmeyin ve listenize ekleyin.