Doğrusunu isterseniz, ne düşündüğümü ben de bilmiyorum. Pek çok insanın hakkında konuştuğum için üzgünüm .Bildiğim tek şey size anlattığım herkesi biraz özlüyorum...
Sakın kimseye bir şey anlatmayın . Herkesi özlemeye başlıyorsunuz sonra.
Sen bir öğrencisin ; hoşuna gitse de gitmese de öğrencisin. Sen bilgiyle yatıp bilgiyle kalkmak zorundasın. Ve , bir düşünürsen anlayacaksın ki tüm bat Vinese 'leri ve onların Sözel İfade' lerini bir atlattıktan sonra , gönlünde yatan türden bilgiye adım adım yaklaşmaya başlayacaksın ; yani istiyorsan , arıyorsan ve bekliyorsan onu.
Olgunlaşmamış insanın özelliği , bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir, olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir.
-Wilhelm Stekel-
Hep büyük bir çavdar tarlasında oyun oynayan çocuklar getiriyorum gözümün önüne. Binlerce çocuk , başka kimse yok ortalıkta -yetişkin hiç kimse yani- benden başka .
Ve çılgın bir uçurumun kenarında durmuşum. Ne yapıyorum , uçuruma yaklaşan herkesi yakalıyorum ; nereye gittiklerine hiç bakmadan koşarlarken , ben bir yerlerden çıkıyor , onları yakalıyorum. Bütün gün yalnızca bu işi yapıyorum. Ben , çavdar tarlasında çocukları yakalayan biri olmak isterim. Biliyorum , bu çılgınca bir şey.
Bu aydın kişiler topluma şunları söylüyordu : "Aydın olmak modaya uygun elbise , şapka ve kolalı gömlek giymek değildir. Millet sizi iyi bir öğrenim gördükten sonra , bir maaşa konasınız ; akşamları kahvelerde iskambil veya domino masasının başın geçip eğlenesiniz diye okutmamıştır.