Yaşamının son günlerinde Sabiha Gökcen'le olan sohbetlerinde Ankara'yı özledigini söyleyen Atatürk,"Ama bu şekilde nasıl gidebilirim?ayaklarım ayakkabılarıma girmiyor.Karnımda büyük bir şişkinlik,elbiseler dar geliyor,"diyerek,hastalığının bedeninde yarattığı olumsuzluklardan söz eder... Ama yine de,hayatı boyunca hayallerinin arkasından yürüyen Mustafa Kemal,umudunu yitirmez ve şunları söyler:"İçimde Ankara ateşi,Ankara özlemi yanıp yanıp duruyor.Yeni ayalkabılar ve elbiseler yaptırayım bari.Kim bilir belki bir gün talih bana da güler de Ankara'yı görmem nasip olur..."
Kitabı okumaya başlayıp bitirdiğinizde, bir genel kültür bombardımanına tutuluyorsunuz.Keşke hafızam çok iyi olsada tümünü aklımda tutabilsem dediğim hikayeler ve bilgiler var.Sunay Akın'ın akıcı üslubu ile sıkılmadan ayakkabılarla ilgili bir hikayeden diğerine koşuyorsun, hatta bir hikayedeyken başkasında koştuğunda oluyor.Bir klişe vardırya kah güldük kah ağladık bir tutamda ondan var.Çok uzun romanlardan ve hikayelerden sıkılıyorum diyorsanız kısa kısa tam sizlik.
Bir Çift AyakkabıSunay Akın · İş Bankası Kültür Yayınları · 20113,430 okunma