Selam herekese
Kitaba inceleme yazıp yazmamakla ilgili iki arada bir derede kaldım. Söylediklerim yanlış anlaşılabilir diye biraz çekindim ama bu kitap hakkında inceleme yazma isteğime engel olamadım...
Kitabı okumadan bir süre önce siteden acaba kitap ne anlatıyor diye bakmadan edemedim okuduğum birkaç incelemede eserin bir alt metninin olduğunu yazmışlardı -Yaşar Kemal'in kitaplarında alt metin aramamak elde değil- eserin Kürt Türk çatışmasını anlattığını yazmışlardı bunu okuduğumda daha da okuma isteği uyandı bende. Kitabı okumaya başladığımda ister istemez fillerin Türk, karıncaların da Kürtleri temsil ettiğini düşünmeye başladım -düşünmemek elde değil- çünkü üstad bazı yerlerde kapıyı bayağı bir açmış ulus,millet,ülke kelimelerini kullanması da yorum yapmamızı kolaylaştırıyor. Lütfen söylediklerim yanlış anlaşılmasın.. Kitap kesinlikle okunmaya değer bu yüzden lütfen bu kitabı okuyun okutun diyeceklerim bu kadar kitabı uzunca inceleyip ele almak isterdim lakin elimde öyle bir imkan yok maalesef değerli okurların güzel vakitlerini çalmıyayım. Teşekkür ederim saygılarımla...