Çünkü dünya o kadar güzel bir
yer ki cezalandırılman için suçlu olman gerekmiyor. Burası bir cennet! Gerçekten öyle.
Öyle bir cennet ki herkes cezalandırılıyor.
Doğu’da kızlar, kadın doğar. Ecellerinden önce ölürler. İlk yemeği anasının
memesinden gelen ve yediği çanağa tükürmekte sakınca görmeyen erkek, o kadar çok
kadın gömer ki toprak bile artık dişidir. Bu yüzden Toprak Ana diye bilinir. Perilerin şanı
buradan gelir. Diri diri gömüle gömüle toprağı bile kadın yapmışlardır. Bu yüzden verimsiz
ve çoraktır. Buna da, kadının intikamı denir.
Son olarak Dostoyevski’nin ne yazdığını da hatırlıyordum:
‘Bizim yaşama karşı duyduğumuz yabancılaşma, canlı yaşamdan tiksinecek, onun adını
bile duymak istemeyecek ölçüdedir.’