Sezai Karakoç Ramazan hislerime tercüman olmuş “Öyleyse, bereketlendir kalbimizi ey Ramazan. Ruhumuza bir ruhülkuddüs gibi gelen kutlu Ramazan. Yüksel bir kere daha ey ahir zaman ezanı.”
Bazen,her şeyi akışına bırakmak gerekir; su akıp yolunu bulsun diye... Bazen, ağlamak gerekir; güçsüzlük sananlara inat,rahatlamak için... Bazen, kimseyi dinlemeyip içinden geleni yapman gerekir. Mutlu olmak için... Bazen,susman gerekir; büyüklüğün sende kaldığını anlamaları için... Bazen görmezden gelmen gerekir; sonradan olanları görmek için...