"Pareidolia Nedir? Bize Bir Şeyler Fısıldadığını Sandığımız Şekiller!"
Çokça açıklayıcı, kaliteli bir inceleme olmuş, teşekkürler.
Siz de bir göz atın dilerseniz🌻
"Gerçekte olmayan şekil ve desenleri görmeye ”pareidolia” adı veriliyor. "
evrimagaci.org/pareidolia-nedi...
İskoç erkeklerinin etek giymesinin sebebi nedir? Birçok toplumda erkeklerin etek giymesi yadırganan bir durumdur. Oysaki İskoçya’da bu, yadırganmak yerine, son derece doğaldır. Bu durum bize kültürlerin ne kadar esnek ve göreli olduğunu göstermektedir. İskoçların kilt adını verdikleri bu giysi onların tarihini, kan bağlarını ve kimliklerinin bir parçasını oluşturmaktadır. Bu giysi onlar için sıradan döşenmiş bir kumaş parçasının da ötesinde bir durumdur. 1700’lü yıllarda giyilmeye başlanan bu eteğin sebebi, fabrikalarda daha rahat etmek için kullanılmıştır. Zamanla İskoç erkekleri arasında yerleşen bu giyim tarzı, sonraları İngilizler'den farklı görünmek istenmesi sebebiyle daha da önemli hale gelir. Bu kiltlerin renkleri, sınıf farkını da göstermektedir. Mor ve mavi renk zengin İskoç soylularını belirtirken, tek renk hizmetçiyi, çok ren ise zenginliği göstermektedir. Bir kumaş parçasının bile bu kadar farklılığı yansıttığını düşündüğümüzde kültürleri bilmek o toplumu daha iyi anlamaya doğru götürecektir.
--evrimagaci.org/butuncul-bakman...
Video: youtu.be/TGbm6ebAWRw
Astroloji hakkında bir şeyler yazmanın vakti geldi artık. Günümüzde pek çok kişi doğduğu güne göre belirlenmiş bir burca sahip olduğuna inanıyor. Bu yazıda astrolojinin çelişkilerinden ve burçların insan karakterine nasıl etkisi olamayacağından bahsedeceğim.
Öncelikle hayat boyunca inandığımız her şeyin tanımını ve kapsamını bilmemiz gerek bence. Astroloji, göksel cisimlerin, insan karakteri ve kaderi üzerine etkilerinin olduğunu öne süren, bilimsel gerçekliğe sahip olmayan bir sözdebilimdir. Bu tanımı ben yapmıyorum, Vikipedi yapıyor.
Burç ise gezegenlerin kütle çekimlerinin, elektriksel alanlarının, yörünge hareketleri nedeniyle dünya üzerindeki etkilerinin değişmesiyle insan karakterlerini de etkilediğini öne süren astroloji inanışıdır. Yunanca etimolojisi olarak da yıldız falcılığı ya da yıldız bilgisi olarak tanımlanır.
Aslında bu yazıda dümdüz bilgi vermektense astrolojinin ve burçların insan karakterine etkisini körü körüne savunanlara karşı çeşitli sorular yöneltmek istiyorum.
Gezegenlerin ve yıldızların, yaşamlarımızı ve kişiliklerimizi etkileyebilmesi için bize ulaştırdıkları güçlü bir kuvvetin olması gerekiyor. Fizikte ise bugüne kadar yapılan araştırmalar sonucunda yeğin nükleer kuvvet, zayıf nükleer kuvvet, kütle çekim kuvveti ve elektromanyetizmanın insan yaşantısını/karakterini etkilemediği bilimsel olarak kanıtlandı. Peki siz, inandığınız burçların size olan etkisini hangi kuvvetin etkisine dayandırıyorsunuz?
Güneşe yakınlık sırasıyla gezegenleri bir yere bakmadan sayabilir misiniz? Burç kavramı, gezegenler arasındaki kütle çekimleri ve elektriksel alanlardan doğduğu için teknik olarak bu soruyu da cevaplayabilmeniz gerek.
Hayatınızda astronomi ya da kozmogoniyle alakalı herhangi bir kitap okudunuz mu? Dünyada