İnceliklerin adamı Şükrü Erbaş
10/10
·176 syf.··
2019 45. kitabı
Bir gün bir arkadaşım "Sana bir şey göndereceğim, mutlaka oku, benim için dünyanın en güzel şiiri." demişti. O şiir "Ömür Hanım'la güz konuşmaları"ydı. Şair bunu kaybettiği eşi Hatice Hanım'a 1983'de Ankara'da bir güz mevsiminde yazmış. Alıntı yapmak istesem, hangi cümleyi seçeceğimi bilemeyecek kadar güzel yazmış Şükrü Erbaş. Hani deriz ya Sezen Aksu yapmışsa asla kötü şarkı değildir, Şükrü Erbaş da benim için öyle bir şair/yazar, O yazmışsa mutlaka güzeldir. Eser Gökay'ın sesinden dinleyin Ömür Hanımı, linki aşağıya bırakıyorum. Şiir seven herkesin sevebileceği inceliklerle dolu bir kitap. youtu.be/_1InLLgdHPY
Şiir
Bütün Şiirleri 2Şükrü Erbaş · Kırmızı Kedi Yayınevi · 20216,9bin okunma
Puan vermedi·84 syf.··
2018 29. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 02 Ağustos 2018 14:10
“Yaşıyoruz Sessizce" Hüznün yansıması var bu kitapta Ömür Hanım. Sizden geride kalan adamın yokluğunuzdaki acısı var. “Benim için şiir yazdın mı hiç” demişsiniz, şimdi sizin için binlerce kişinin okuduğu yürek yakan satırlar var. Belki size yazılan satırları göremediniz, okuyamadınız ama bir ömrü birlikte yazdınız, koskoca 45 yılı. Siz yazılan satırları aslında biliyorsunuz çünkü siz bu satırların arkasındaki adamı biliyorsunuz. “Ömür Hanım, iyi ki ben de seninle yaşadım dünyayı.” yazdıracak kadar saf bir sevgi yaşamışsınız, okuyanı özendiren. Ama gidişinizle yaşamdan çok şey çalmışsınız. Baharın gelişini, zamanın akışını, yağmurun yerle tamamlanışını, bir adamın var oluşunu... Birini sevmenin o korkunç güzelliğini ve kaçınılmaz sonunu okuyoruz bu kitapta. Birine duyulan sonsuz özlemi. Biri gidince diğerinin de yok oluşunu. Eşyaların yerini değiştirememeyi, yokluğuna alışamamayı, hala kahveyi iki kişilik yapıp biri dökmek zorunda kalmanın acısını... “Bir kahve yapayım diyorum İki fincan koyuyorum, süt hazırlıyorum sana Sessizlikten mi nedir Bütün bunları yüksek sesle söylüyorum. İnsan başka nasıl katlanır ölüme, bilmiyorum.” Gitmeyen bir güz gelmiş şimdi Şükrü Erbaş’ın yaşamına, yeşermeyen yapraklar... Ah Şükrü Erbaş, sevilmeyi ve sevmeyi ne güzel yazmışsın. Bu kitapta bulunmayan fakat benim çok sevdiğim şiir olan “Ömür Hanımla Güz Konuşmalarını” da Eser Gökay’ın sesinden buraya bırakıyorum. youtu.be/_1InLLgdHPY
Yaşıyoruz SessizceŞükrü Erbaş · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201616,1bin okunma