Erkeklerin senin istediğini yapması için çekici bir yüz kullanmanın, bir erkeğin kaslarını kullanarak bir kadını kendi iradesine uymaya zorlamasından hiçbir farkı yok, derdi o. İkisi de adidir ve ikisi de insan yaşlandıkça işe yaramaz hâle gelir.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Evett yine tam olarak finali yazılmamış ama insanı içine çeken bir fantastik- epik eser bulmayı başardım. Daha önce neden okumadım ya da karşıma çıkmadı diye sorguluyorum, bir taraftan da sonu rüzgarın adı serisinin ikinci kitabı gibi olur da diğer ciltler bu cilt kadar güzel olmaz diye çekiniyorum.
Kitabın genel yapısından bahsedecek olursam ilk başta ne okuduğumu pek anlamadım desem yalan olmaz. Evren çok karmaşık. Yer isimleri, karakterlerin hikayeleri, kullanılan araç gereçler, evrende geçerli olan din ve felsefe, kurallar, krallıklar derken sanırım ben bayağı bir şans verdim bu kitaba. İyi ki de vermişim. Çünkü okurken sabrımın tükendiği kısımlar oldukça fazlaydı. Kitap bir yere kadar oldukça yavaş gidiyor diyebiliriz hatta neredeyse sonuna kadar. Karakterlerin mücadeleleri, epik ortam, bitmeyen savaşlar bazen karakterler kadar bizi de yoruyor ki okuyanlar bilir Kaladin'in yaşadıkları, köprücülerin bitmek bilmeyen uçurum savaşları ve cidden hiç eksik olmayan gerginlik, bu sefer kime ne olacak diye bekleyiş vs gerçekten yorucu. Fakat tuhaf olan merak ettiriyor olması. Bıktığınız, çok uzadı dediğiniz yeri bile merak edip devam ediyorsunuz. Belli bir yerden sonra ise neredeyse hiç bırakamadım. Notlar almaya başladım. okuyacaklara tavsiyem siz de okurken not almayı ihmal etmeyin. Bazen bir olayı bazen bir repliği çünkü evren çok geniş ve oldukça da karmaşık. Yine de epik fantastik sevenlerin mutlaka sabırla vakit ayırması gerektiğini düşünüyorum çünkü kitap belli bir yerden sonra gerçekten de akıp gidiyor.
Kitabın dili yorucu değil. Sayfa sayısı sizi korkutmasın. Mutlaka başlayın. Kitabın sorgulayıcı ve felsefi tarafı da hoşuma gitti. Bir savaşı okuyorsunuz ama aynı zamanda o savaşın amaçsızlığını ve yok ettiği hayatları da oldukça gerçekçi bir şekilde aktarıyor,
"Hikâyeler ve efsaneler, Teft,” dedi Kaladin, “Bir zamanlar daha iyi insanların var olduğuna inanmak istiyoruz. Bu ise bizim tekrar öyle olabileceğini düşünmemize neden oluyor. Ama insanlar değişmez. Şimdi yozlar. O zamanlar da yozdular.”