Bu kitap, Hint Müslüman kadınların sessizce katlandığı acıları anlatan 12 öyküden oluşuyor. Okurken kadınların nasıl görmezden gelindiğini, dinin erkekler tarafından kendi çıkarlarına göre eğilip bükülmesini ve bunun kadınların hayatında açtığı yaraları hissediyorsunuz. Kadınların istenildiğinde sahip olunan, istenilmediğinde terk edilen birer eşya gibi görülmesi insanın içini acıtıyor. Son öykünün “Ya Rabbi, bir kerecik de kadın ol!” cümlesi ise kitabın tüm ağırlığını tek bir cümlede kalbinize bırakıyor.:/
Kalp LambasıBanu Mushtaq · Budala Kitap · 2026944 okunma
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Kaybolmak başka da, nereye gideceğini bilmemek... epey yıkıcıdır. Döneceği bir evi olmamak ya da, kendine bile dönememek: "'bir kaçabilsem! nereye gideceğimi bir bilebilsem!' diye tamamladı konsolos, sesi tutku ve acıyla titreyerek .. 'kendimizden kaçmanın,' diye çıkardı kıssadan hisseyi, "ne anlamı var?'" sahi, sevgili okur. Kendinden kaçabilir mi insan?