Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Tuğba Esmer

Tuğba Esmer
@huzurlaokur
Yedi güzel adam hayranı... Çok okumak değildir mühim olan, okuduğunu anlayabilmektir. Edepsizliğin başladığı yerde edebiyat biter.
Mehmet Akif Ersoy
Mehmet Akif Ersoy
Dil kalbe anahtardır. Dil Allah'ı zikirde ne kadar kıpırdarsa, kalp o kadar açılır ve değerli şeyler ortaya çıkar onda.
Sayfa 217Kitabı okudu
Reklam
Eğer insanların doğuştan neyi bildiklerini hatırlamaları gerekiyorsa, özgür iradelerini onu araştırmaya adamak durumundadırlar. Adem'in çocuklarının Allah'ın Emanetini taşımayı kabul ettikleri Elest Ahdi'nin anlam ve önemi kesinlikle budur.
Sayfa 181Kitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Tasavvuf Allah karşısında yoksul olmaktır. O'nun karşısında yoksul ve aciz olmak O'na muhtaç olduğumuzu kabul etmektir ve bu kabul ne kadar içten ve ihlaslı olursa, Sevgiliye erişme konusunda o ölçüde şiddetli bir dürtüye dönüşür.
Sayfa 158Kitabı okudu
Kendi bilgisizlik ve yetersizliğimizi bilmekle, yalnız Allah'ın yeterli olduğunu biliriz.
Sayfa 157Kitabı okudu
Reklam
Bütün aşklar gerçekte Allah için aşktır. Aşk iyidir; çünkü ilahidir; ama aşıklar onun hakiki nesnesini tanımayacak olurlarsa o aldatıcı bir perde olarak kalır.
Sayfa 153Kitabı okudu
Allah alemi sevgiyle yarattı; bu yüzden alemi dolduran çokluğu aşk üretir.
Sayfa 149Kitabı okudu
Önce Allah insanları sever, sonra da insanlar Allah'ı sevmeye başlarlar. Onlar bir kez O'nu sevmeye başlayınca, O'nun onlara karşı olan sevgisi, onların Hz. Peygamber'e uymaları, nefislerini arıtıp terbiye etmeleri, Allah'ı aralıksız anmaları ve mükemmel insan olmaları ölçüsünde artar.
Sayfa 142Kitabı okudu
Allah'a yönelmek -zikir- kalpte Allah bilincini uyarır ve nefste doğuştan mevcut bulunan ilahi sureti fiili hale getirir.(...) Allah'ı zikretmenin gayesi Allah'tan başka her şeyi yok edip, ilahi olanda kalıcı hale gelmektir.
Sayfa 135Kitabı okudu
Kur'an'ın çok sayıda peygamber gönderilmesinin gerekliliği konusundaki temel anlayışı, Adem'in çocuklarının, babalarının bir kusuru olan gaflet ve unutkanlığa düşmeye devam etmeleridir. Bu kusur ya da eksikliğin tek tedavisi Allah'ın peygamberler vasıtasıyla tebliğ ettiği zikirdir.
Sayfa 125Kitabı okudu
Reklam
Dünyayı rasyonalize etme ve onu kendi çıkarımız için kullanma teşebbüsleri başarısızlığa mahkumdur; çünkü çıkarımızın nerede olduğunu belki de bilemiyoruz.
Sayfa 121Kitabı okudu
Mesele Allah'ın bize yakınlığı değildir; zira O bizim sonsuza dek yanımızdadır ve şah damarımızdan daha yakındır. Mesele bizim O'na yakınlığımızdır; ki bunu anlayamıyor ve kavrayamıyoruz.
Hz. Peygamber tarafından ortaya konan yol ve yaşama biçimini tam olarak gerçekleştiren gerçek Sufi içerden Allah'la sarhoş, dışarıdan alemle ayıktır.
Biz bu dünyadaki şeyleri onları algılamakla idrak ederiz; ama Allah'ı, O'nu algılamamızın mümkün olmadığına ilişkin açık idrakle idrak ederiz.
Sufiler, filozoflardan farklı olarak, kelamcılar gibi, şeref payesini Kur'an ve Hadis'e verirler; ama aynı zamanda vahiyle gelen mesajı anlamanın tek yolunun kalbi bizzat Allah tarafından öğretilmeyi hak edecek şekilde arıtmak olduğunu kabul ederler.
496 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.