-o biten gündür. ne ışık
ne de renk bıraktı bize;
boş değil ağladığımız,
geceler içinde kaldık
yine kendi kendimize,
yine öyle yapayalnız.
o biten gündür: ne ışık,
ne de renk bıraktı bize.
(varlık, 15 ekim 1933)
"ben aşktan daima kaçtım. hiç sevmedim. belki bir eksiğim oldu. fakat rahatım. aşkın kötü tarafı insana verdiği zevki eninde sonunda ödetmesidir. şu veya bu şekilde... fakat daima ödersiniz... hiçbir şey olmasa, bir insanın hayatına lüzumundan fazla girersiniz ki bundan daha korkunç bir şey olamaz."