Analist öğrenmeye asla ara veremez... Her tedavinin en az yarısını doktorun kendi kendisini incelemesi oluşturur dersek pek abartmış olmayız; çünkü hastanın içinde rayına oturtması gereken şey her neyse, kendi içinde de bunu düzeltmiş olması gerekir. Öte yandan hastanın onu hırpaladığı, hatta aşağıladığı durumlarda bile, hissettiği acı iyileştirme gücüne yansıyacaktır. İşte, o Yunan mitinde geçen yaralı şifacı olmak, böyle bir şeydir (TE XVI, s. 239)