Güzel kardeşim şöyle bir hadis de var.
Hz. Ömer, Übey b. Ka'b'in, (r.a.) sekiz rekât olan terâvih namazını yirmi rekât olarak kıldığını ve Rasûlüllah (asm) döneminde münferiden kılınan bu namazın cemaat halinde kılındığını gördüğünde: "Bu ne güzel bid ât"demiştir. (Muhammed Revvâs Kal'acî, Mevsüatu Fıkhı Umar b. e!Hattâb, Kuveyt 1984, s. 125).
Misal minareler peygamberimiz zamanında yoktu.. ama bidat diyemeyiz. Var olan şeyi sistemleştirmek.
Bidat olması için, bir sünneti yok edip, islama aykırı olan yeni bir şekilde ortaya çıkması lazım..
Mevlidler misal kötü bir şey değil.
Peygamberimize şiirler okumak vs.
Sahabeler de peygamberimize okumuştur şiir vs..
Misal dini konuşmalar yaparken peygamberimizde mikrofon yoktu .
Şimdi her yerde var...sonradan çıktı diye bidat demiyoruz...
Başka bir hadisde şöyle;
Kim islamda iyi bir çığır açarsa açtığı çığrın ecri ve kendisinden sonra, onunla (o çığırla) amel edenlerin ecirleri, sevaplarından hiçbir şey eksilmeden ona aittir. Kim de islamda (müslümanlar içinde) kötü bir çığır açarsa, açtığı çığrın günahı ve kendisinden sonra onunla amel edenlerin günahları, günahlarından birşey eksilmeden ona aittir.” (Riyâzu’s-Salihîn, 19, bab. 172. hadis, s. 158 (müslim’den); Sunenu’n-Neseî, V, 99;