Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ömer Öfkesinde

Ömer Öfkesinde
@ibdadiyalektigi
İslâm'a Muhatap Anlayıș "Meselelerin, meselenin istediği şuur seviyesinde ele alınması gerekir." Romantik İslâm karșıtı.
240 syf.
·
Puan vermedi
·
99 günde okudu
Waldo Sen Neden Burada Değilsin?
Waldo Sen Neden Burada Değilsin?İsmet Özel
8.8/10 · 2.837 okunma
Reklam
Mesafe nedir? Neyi kast ediyoruz mesafe demekle? Mesafe dediğimiz ölçüye gelir bir şey midir ; yoksa bir şeyin bir şeye uzaklığının sadece mânâya müteallik bir mesafe olduğu gerçeğinden mi bahsediyoruz? Ölçenlerden, ölçüyü elinde tuttuğunu farz edenlerden miyiz? Yani daha fazlasını ele geçirmek için mülkiyetine geçirdiğini günden güne artırıp, biriktirip sayanlardan mıyız? Değilsek ona cephe alanlar arasına girme yolunu tutturmalıyız. Bunun için de mânâyı öncelememiz şarttır. Mânâya muhatap olarak "işittik ve itaat ettik" diyenler safına girmek sırat-ı müstakim üzere olmamız demektir.
Bu kitabı cenabetlerin okumasında bir fayda yok. Kıblesizlerin Türklükle kurmağa çabaladıkları bağı yok eden bir kitap bu. Neden böyle olduğunu anlamak için Türk kimliğinin kevninin Türk topraklarında kâfirle çatışmayı göze alan Müslümanlar vasıtasıyla oluştuğunu kafaya sokmak gerek.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Kısa veya uzun, ne kadar ve nasıl yaşamış olursak olalım biz insanlar bizi biricikliğe götüren iki yoldan birinde yürürüz ; ama iki yolda birden yürüyemeyiz. Ya şimdiye kadar geçirdiğimiz yıllara hakkını vermiş yahut yıllarımızı heba etmişizdir. Ömrümüzün her aşaması bilgisizliğimizi geride bırakmamıza vesile olduğu nispette değer taşır.
Şimdi soruyorlar : Eskiden daha mı iyiydi? Şimdiki uşaklık önceki esirlikten daha iyi değil mi? Alınıp satılan bir köle statüsünde bulunmaktansa, efendi seçme özgürlüğüne sahip bir uşak mevkiini işgal etmeyi tercihe şayan bulduklarını söylüyorlar. Hâsılı, varılan sonuç her ne kadar sahteciliğin zaferi ise de kimsenin bu sonuçtan rahatsızlık duyduğu yok.
Reklam
Ya yaratılışımızı mümkün kılan, varlığımızı borçlu olduğumuz, yaratmasını devam ettiren Kudret iradesine uyum göstermeyi tek çıkar yol olarak kabul edeceğiz veya kendisi yaşamak için ihtiyaç içinde çırpınan, kendisine hiçbir şey borçlu olmadığımız, elinde tuttuğu imkânları bizim ve bizim gibilerin ezilmesi için kullanan birçok güce, birçok zorbaya, birçok zalime boyun eğeceğiz.
İnsanın yüce bir tarafı varsa bu, şartların gereğini yerine getirdiği için değil, şartlar ne olursa olsun, sahip olduğu temel doğrular gereğince tercihler yapabilmeyi elden bırakmadığı için belirginlik kazanabilmektedir.
Eğer yalnızlık bir yalıtılma haliyse, Batı kültürü, batılı olmayan insanı asla sınırlarını aşamayacağı çitlerle kuşatmaktadır. Sözkonusu çitleri ortadan (aradan) kaldırmak iki şekilde olur: Ya kendinize ilişkin sahicilik iddialarınızdan tamamen vazgeçersiniz, böylece zincirlerinize âșık olursunuz, sizi kuşatan parmaklıklara hayranlık duyarsınız veya sahiciliğinize yönelir, sahiciliğinizin sizde yaşayan yanını korur, kaybettiklerinizi yeniden kazanmaya çalışırșınız.
Benim yalnızlıktan kurtuluşum birinci aşamada emperyalizmin beni mahkûm ettiği cehaleti reddetmekle başladı.
Takip ettiğim kitapların kâhir ekseriyetinin paylaşılan babları hep aynı. (Kuvvetle muhtemel ben de başkaları açısından aynı durumdayım.) Ama özellikle Tolstoy'un "İnsan Neyle Yaşar?" kitabı asabımı bozuyor. Anladık yarına çıkamayacağımızı bile bile hesap-kitap yapıyoruz. Her şey de sevgi. Bu kadar basmakalıp bir kitap değildi diye hatırlıyorum. Lâkin el birliği ile o hâle getirdik.
Reklam
Okuyucuma! Şiir diye Bir ömür tüketerek yazdıklarım İki saatte okunuyor Bundan ucuz ne olabilir Havadan başka?
112 syf.
·
Puan vermedi
Şiirler
ŞiirlerAkif İnan
8.9/10 · 1.115 okunma
Ey Beyaz Ela
Zamanımı çalan bir kara ekmek Durur yüreğimde bir kurșun gibi Bir adım atarsak kafes kırılır Belki birden erir zincirlerimiz Ey uyku ey anne gel kurtar beni Ezildim aklımın hesaplarında
Bitirip şu kuru kara ekmeği Göç etsem diyorum yar ellerine
Eğer Türkiye'de İslâmî değerlerin belirleyici olduğu bir toplum düzeni tesis edilebilecekse, bunun bir siyasî iktidar değişikliğinden çok, Müslümanların böyle bir toplumun gerçekleștirilebilir olduğunu sosyal alanda gösterme yeterliliğine ulaşmalarına bağlı olduğunu savundum.
440 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.