Gokce kandemir

Gokce kandemir
@icetea
Tutkunun Ardındaki Cam
Puan vermedi·248 syf.··
2025 1. kitabı
Yevgeni Zamyatin – Biz Gerçekten, tutku, hayal gücü, duygu… yani ruh olmasa, belki de daha mutlu olurduk. Bu, üzerine düşünülmesi gereken ağır bir soru. Zamyatin’in Biz’i distopya edebiyatının ilklerinden biri olmasına rağmen, hâlâ çarpıcılığını ve geçerliliğini kaybetmeyen bir roman. Kitap boyunca özellikle D-503’ün dönüşümü beni derinden etkiledi. Anlatım dili öylesine içten, öylesine parçalı ve çarpıcıydı ki, sanki yazar bir roman yazmayı unutmuş ve gözlerini kapatıp hissettiklerini kare kare aktarmış gibi. Cümleler çoğu zaman kesik, düşünceler tamamlanmamış; ama tam da bu haliyle çok sahici. Gerçekten de Zamyatin'in yazımı öyle mekanik bir anlatıdan uzak ki; sanki beyninde elektrikler çakarken, ruhunun çarpıntılarını kelimelere dökmüş. Karakterlerden özellikle O’nun yaşadığı içsel çatışma, bir anne olarak benimle duygusal bir bağ kurdu. Onun duygu taşıdığı için sistem tarafından "eksik" görülmesi ve bir çocuk sahibi olmasıyla yaşadığı acılar oldukça dokunaklıydı. Empati kurmamak elde değil. I-330 karakteri ise beni hem büyüledi hem de mesafede bıraktı. Onunla tam anlamıyla bağ kuramadım ama şunu hissettim: I-330 bu romanda bir karakterden çok, tutkunun vücut bulmuş hali gibi yazılmıştı. D-503’ün zihninde yarattığı kargaşanın sebebi de buydu sanırım — kontrolsüz bir hayal gücü ve his. Ve orman…içinde ölümü, yaşamı, tazeliği, çürümeyi, güzelliği, çirkinliği... tüm zıtlıklarla tanımlanan yaşamın ta kendisi, kısaca gerçek hayat. Belirsiz, karmaşık, yer yer korkutucu ama canlı. Duygular gibi, ruh gibi. Kitabı bitirdikten sonra kafamda tek bir cümle dönüp durdu: Belki de ruhumuzu kaybetmeden huzura ermek mümkün değildir. Peki siz, Ormanın tarafında mısınız, Cam Duvarların mı?
Edebiyat
BizYevgeni İvanoviç Zamyatin · İthaki Yayınları · 202111,9bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·416 syf.··
Beğendi
·
2017 2. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 13 Ağustos 2017 16:16
Kitabi yaklasik iki dakika once bitirdim ve soyleyebilecegim tek cumle " Vayy Bee!". Yazarin bu kadar "gercekci "bir bilimkurgu yazmis olmasina kelimenin tam anlamiyla hayran oldum. Surukleyici anlatimi bilimsel kanunlar ve oldukca gercekci bir bicimde aktarilan teknik detaylarla resmen basinizi donduruyor. Bas karaktere verilen muthis espri yetenegi ile inanilmaz tadinda anlik komediler olusturulmus. Ne gereginden cok ne az. Bir puan kirma nedenim bu kadar cok teknik detayin bir cok okuyucuyu sıkabilecegi yonundeki gorusum ama eger muhendislik bilimine uzak degilseniz kitaptan aldiginiz zevk iki katina cikiyor. Bir cok cumlesinin altini cizdim ama beni en cok etkileyen cumle kitabin sonundaki " Ama gercekte bunu yapmalarinin sebebi her insan evladinin diger insanlara yardim etmek icin temel bir icgudusunun olmasidir." cumlesiydi. Umut dolu bu cumleyi tekrar tekrar okudum. Uzun lafin kisasi komedi tadinda bir bilimkurgu gerilimi okumak isterseniz bu kitabi mutlaka almalisiniz.
Edebiyat
MarslıAndy Weir · İthaki Yayınları · 202210bin okunma