...
Yarıp geçmekten başka çıkış yok
Göğe ulaşmıyor buradan hiçbir şey
Toprakla gökyüzü arasında
horoz ötüşleri
ve askerlerin feryatlarıyla örülü
saydam bir kubbe var
...engellenemez ve karşısında durulumaz bir şekilde gezegenimizin yeni nomosu gelişiyor. İnsanların eski ve yeni unsurlarla olan yeni ilişkileri bu nomosu davet etmekte ve insan varoluşunun değişen kıstas ve nispetleri onu zorunlu kılmakta. Birçokları bunda sadece ölüm ve yıkımı görecektir. Bazıları dünyanın sonunu gördüklerine inanıyor. Gerçekte yalnızca şimdiye kadarki kara ve deniz nispetinin sonunu yaşıyoruz. Ama insanın yeni karşısındaki korkusu, yeni boşluğun izalesi demek olsa da, boşluk karşısındaki korku kadar büyüktür. Bu yüzden birçokları, aslında yeni bir anlamın kendi düzeninin mücadele-sini verdiği yerde, yalnızca anlamsız düzensizlik görüyor. Eski nomos tabii olarak ortadan kalkıyor ve onunla beraber bütün bir
eskimiş ölçüler, kurallar ve nispetler sistemi de. Fakat gelen de bu yüzden sadece ölçüsüzlük ya da nomos düşmanı bir hiçlik
Eski ve yeni güçlerin öfkeli mücadelesinde de adil ölçüler meydana geliyor ve kendi kendilerine anlamlı parçalar oluşturuyor.
Burada da tanrılar var ve hükum sürüyorlar,
Büyüktür ölçüleri.