İldaland

Kuşatma ve Fırtına
6/10
·490 syf.··
Beğendi
·
2021 14. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 04 Nisan 2021 16:43
Evett, malum Kuşatma ve Fırtına Grishaverse  serisinin 2. kitabı o nedenle spoiler vermeden yorum yazmak kolay olmayacak. Genel olarak sevdim kitabı. Bir kere tüm kitap çok sevdiğim bir karakter olan Nikolai'ın girişiyle farklı bir hava kazandı. Yani sırf onun için okudum diyebilirim. Alina yine beni çokkk yordu. Yani ben tüm seri boyunca senin duygusal kararsızlıklarını mı çekeceğim gerçekten? Ben kitaplarda karakterleri shiplemeyi (birbirine yakıştırmayı) çok severim. Ancak bu kitapta bunu yapamıyorum çünkü esas kızımız var olan tüm gönül ilişkilerinde aynı derecede dengesiz. Bu benim söz konusu erkek karakterlere de ısınmamı zorlaştırıyor. Yani karakterlerin çok daha iyi yazılabileceğini düşünüyorum. Bu güzel evreni yaratan Leigh Bardugo içine koyacak daha derin karakter bulamadın mı gözünü sevdiğim?! Yıpratmasana beni. Bütün bunlar bir yana sonu beklemediğim bir şekilde bitti ve birinci kitapta sezdirilen birçok şey ikinci kitapta açıklık kazandı bence. Yeni kitaba bir an önce başlarken sizleri yorumumla başbaşa bırakıyorumm. 3/5 Kuşatma ve Fırtına Leigh Bardugo
Edebiyat
Kuşatma ve FırtınaLeigh Bardugo · Martı Yayınları · 20145,4bin okunma
Reklam

İldaland

, bir kitap okudu
6/10
·490 syf.··
Beğendi
·
4 günde okudu
·
Okunma: 04 Nisan 2021 16:43
·
2021 14. kitabı
Leigh Bardugo
7.3/10 · 5,4bin okunma
Erdem Yılı
9/10
·408 syf.··
Beğendi
·
2021 13. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 30 Mart 2021 19:14
Daha önce hiçbir kitaptan hem bu kadar rahatsız olup hem bu kadar sevmemiştim. Zevkle okudum diyemem asla her an gergin ve tetikte okudum kitabı. Zevkle okunabilecek bir kitap değil. Konusundan kısaca bahsedeyim ki niye zevk alamadığımı anlayın. Tierney 16 yaşındaki bir genç kız, kadınların sihri olduğuna inanılan bir kasabada yaşıyor. Bu sihirle erkekleri etkileyebileceklerine lanetleyeceklerine vb inanılıyor ve iyi bir eş olarak erkeklere hizmet edebilmek amacıyla sihirlerinden arınmak üzere 16 yaşlarında Erdem Yılı adını verdikleri bir sürgüne gidiyorlar. Ancak Erdem Yılı'ndan tüm kızlar dönemiyor, en azından tek parça değil. Rahatsız edici cinsiyet temelli bir distopya var elimizde. Okurken sinir krizleri geçirip günümüzle bağdaşan kısımlarda mide bulantısı çektim. Ama bu kitaba bayıldım. Kitabı okumadan bir yorum okumuştum. Yorumda kitabın konusu "Kadın kadının kurdudur." tarzı bir ifadeyle karşılaşıp çok şaşırmıştım. Bence bu kitabın konusunun bununla alakası yok. Hatta böyle düşünmek bile korkunç geliyor bana. Ben bu kitabı okurken hem bireysel bir direnişin parça parça minik minik çoğalışını gördüm hem de korkunun insanlara neler yaptırabileceğini okudum. Sineklerin Tanrısı hissi yaşadım tüm roman boyunca. İnsanın korku dolu bir ortamda gerçek düşmanın farkına varamamasını okudum. Aynı zamanda sevgi, fedakarlık ve güç. Kitap öylesine akıcıydı ki elimden bırakamadım. Neredeyse bir günde bitirdim. Mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum. Tierney'in annesinin de dediği gibi, gözlerin açık ama hiçbir şey görmüyorsun demişti, gözlerimizi açmaya başlayıp etrafımızdaki desteği, gücü ve çoğulluğu görmeliyiz. Gerçekten çok etkilendim. Spoiler olmasın derseniz bu son cümlemi okumayın. Beni en çok etkileyen şey Tierney'nin hayallerindeki kıza an sonda söylediği sey oldu.
Edebiyat
Erdem YılıKim Liggett · Yabancı Yayınları · 20221,711 okunma
Gölge ve Kemik
7/10
·448 syf.··
Beğendi
·
2021 12. kitabı
·
35 saatte okudu
·
Okunma: 29 Mart 2021 00:19
İlk gördüğümden beri okumak istediğim bir seriydi. Nisan'da Netflix'e dizisi geliyor, gelmeden okumam lazım diyerek başladım hemen. İnsanların güçlerine göre sınıflara ayrıldığı bir evren var yine karşımızda, en çok da bu evrenleri severim zaten. Normalde bir güce sahip olmadığını düşünen Alina Starkov da haritayı ikiye bölen Karanlıklar Diyarı'nda çocukluk arkadaşının hayatını kurtarmaya çalışrken bazı güçlerin farkına varıyor. Farkına varıyor demek ne kadar doğru bilmiyorum çünkü Alina kadar hiçbir şeyin farkında olmayan karakter zor bulunur diye düşünüyorum ama napalım konu yaklaşık olarak böyle. Evet Alina beni gerçekten çok yordu. Çok fazla olumsuz yorum almama rağmen hepsine inat pozitif başladım kitaba hatta ilk yarıda Alina'yı sevdim bile diyebilirim. Ancak yani bir karakter tüm doğru seçenekler altın gibi önünde parladığında bile inadına yanlışı seçince bana gelenler geliyor. Peki Alina bu kitabı benim için mahvetti mi? Hayır. Çünkü evrene ba-yıl-dım. Baş karaktere ısınamasam da sadece Genya aşkımı okumak için bile okurdum bu kitabı. Spoiler vermemek için bir şey söylemiyorum ama best yan karakter falan kendisi. Ve Darkling beni benden alıyor. Yalnız tüm kitabı bana çekilmez kılan şey Darkling'in kitapta Karanlıklar Efendisi olarak çevrilmesi ve kitabı isimsiz bir karaktermiş gibi bana zindan etmesi. Yani nolurdu Darkling olarak kalsaydı gerçekten bu her şeyi Türkçe yapalımcılık niye anlamıyorum. Yani sonuç olarak ben bu başlangıcı sevdim. Bir an önce bu seriyi okuyup Kargalar Meclisi'ne geçmek için sabırsızlanıyorum. Gölge ve Kemik Leigh Bardugo
Edebiyat
Gölge ve KemikLeigh Bardugo · Novella Dinamik Yayınları · 20187,5bin okunma