kardeş
Katılımcı: kardeşinin doğumu ile regrese eden çocukla ne yapmalıyız? Dolto: Şu anda küçük kız kardeşinin doğumunun dramını yaşayan üç yaşında bir çocuk olan Paul ile görüşüyorum. Bu çocuk aniden agresif ve tahammülsüz hale geldi. Kıskançlık yüzünden çok acı çekiyor ve iyi ki de çekiyor, çünkü bu acının meyvelerini toplama sürecinde: bu onun saldırganlığını kontrol etmeyi öğrenmesini sağladı. Bundan pişmanlık duyuyor, çünkü her şeye rağmen küçük kız kardeşini seviyor. Ama onu gerçekten sevemez, çünkü onu sevmek onunla, başka bir deyişle bir bebek olarak kendisiyle ve farklı cinsiyetten bir bebekle özdeşleşmek demektir. Onun için bu bebek, alışılmadık bir şekilde, o ana kadar model aldığı tüm insanlardan farklı olarak, onda geriletici bir etki yaratan bir modeli temsil eder. Bir çocuk anne babasını sevdiğinde, bu onun bir yetişkin olarak imgesidir, ama küçük bir çocuğu sevdiğinde, bu onun daha önceki bir imgesidir. Dolayısıyla, küçüklerin mantığına göre, bu çocuk tehlikelidir ve ona saldırarak kendinizi savunmanız gerekir. Onu itmeli, gözle ve hatta kulakla içinize almamalısınız. Onu dış-kılamalısınız. Terapistin görevi ona bu bebeğin ilginç olmadığını söylemektir. Çocukken babasının bebekleri ilginç bulmadığını ve her şeyden önce kendisinin yetişkin olduğunu söylemektir. Bu aşama, ebeveynlerin çocuğun tutumunu anlamaması nedeniyle aşılamazsa ciddi sorunlara yol açabilir. Çocuk daha sonra normalde hayatta olduğu için suçlandığını hisseder. whatsapp.com/channel/0029VbB...
Kaosun Ardındaki Güzellik: Mandelbrot Seti
Bir bilgisayara yalnızca şu talimatı verdiğinizi düşünün: "Aynı matematiksel işlemi tekrar etmeye devam et." Başka hiçbir şey yok. Peki sonuç ne oluyor? İnsan zihninin kavramakta zorlandığı kadar karmaşık, fakat aynı zamanda kusursuz bir düzen ortaya çıkıyor. İşte bu, Mandelbrot Seti. İlk bakışta yalnızca ilginç bir şekil gibi görünebilir. Fakat her yakınlaştırmada yeni bir evren açılıyor. Yaklaştıkça yeni desenler keşfediyorsunuz. O desenlerin içinde yine aynı yapılar beliriyor. Sonra onların içinde de... Bu süreç teorik olarak hiç bitmiyor. En şaşırtıcı olan ise bütün bu sonsuz karmaşıklığın yalnızca birkaç satırlık bir matematiksel kuraldan doğması. Mandelbrot Seti, bize önemli bir gerçeği hatırlatıyor: Doğadaki birçok yapı ilk bakışta düzensiz görünse de aslında belirli matematiksel örüntüler taşır. Bulutlar, dağlar, kıyı şeritleri, ağaç dalları, nehir yatakları, akciğerlerimiz, yıldırımlar... Hepsi farklı görünür; fakat birçoğunda fraktal geometriye özgü kendini tekrar eden yapılar bulunur. Bu yüzden Mandelbrot Seti yalnızca matematikçilerin ilgilendiği bir konu değildir. Fizikten biyolojiye, ekonomiden bilgisayar bilimlerine kadar pek çok alanda doğanın karmaşık davranışlarını anlamak için ilham veren bir modeldir. Belki de bu yüzden Mandelbrot bana matematiğin yalnızca hesap yapmak olmadığını düşündürüyor. Matematik, evrenin görünmeyen mimarisini anlamaya çalıştığımız ortak dildir. Ve belki de kaos, sandığımız gibi düzenin karşıtı değildir. Belki de kaos, henüz çözmeyi başaramadığımız kadar büyük bir düzenin görünen yüzüdür. Eğer Mandelbrot Seti ile ilk kez tanışıyorsanız, aşağıdaki videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Yaklaşık 20 dakikada, matematiğin neden yalnızca bir ders olmadığını; aynı zamanda hayranlık uyandıran bir keşif yolculuğu olduğunu
Düşünce
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bir fikir ne kadar ilginç olursa olsun, onu gerçek yapan şey deney ve gözlemdir.
Felsefe
kaydettiğim kişiselleştirilmiş eşya ve diy fikirlerini yapmak, hobileri denemek ve ilginç sitelere girmek istiyorum bir de üstüne kaydettiğim nostaljik whimsy animasyonları izlemek istiyorum özellikle sovyet olanları ama istanbulum ve okulum çok vakit alıyor 💔 en sonunda sadece ever after high izleyeceğim 😔 kişilik analizimi yapın: ever after high'da briar beauty, monster high'da draculaura, winx club'da flora, disney prenseslerinde uyuyan güzel aurora, my little pony'de rarity, powerpuff girls'te bubbles, w.i.t.c.h'te cornelia'yı seviyordum
SELİM GÜRBÜZER KİTAPLARI-KDY
GÜNEŞ DOĞUDAN DOĞAR Orta Asya’dan Nizam-ı Âlem’e SELİM GÜRBÜZER Uzun yıllar uğraşı sonucu oluşan Güneş Doğudan Doğar adlı eserim 2022 yılının son aylarında Kitap Yurdu Doğrudan Yayıncılıktan (KDY) okuyucuyla buluşup, yayımlanan eserim 9 ayrı bölümden oluşmakta. Ve bu eser 454 sayfa hacimlidir. Kitabın önsözünde şu ifadelere yer verdim: “Allah-ü Teâlâ ve Tekaddes Hazretlerine sonsuz hamdu senalar, Resul-i Ekrem Efendimiz (s.a.v)’e salat ve selam olsun. Eser incelendiğinde Orta Asya’dan başlayan bu kutlu yolun Balkanlar’a uzandığını, oradan da Viyana kapılarına kadar uzandığını görürüz. Orta Asya’dan başlayan bu koşunun hem maddi hem de manevi cephesini okuyucuya ilginç geleceğini umduğum bir üslup çerçevesinde dikkatinize sunmaya çalıştığım görülecektir. Tabii ki, bu uzun soluklu koşuyu bir solukta anlatmanın mümkün olmadığının idrakiyle ortaya karınca kararınca ne koyabilirsek buna da şükretmemiz gerekecektir. Hem nasıl şükretmeyelim ki, hele bilhassa tarihi süreç içerisinde Başbuğu Hakanlara ışık saçan Gönül Sultanlarının manevi tasarruf ve sohbet iklimi altında bu eseri kaleme almanın hazzını almak bile başlı başına bizim için büyük bir nimet olsa gerektir.. Bu nedenledir ki eserin hazırlanmasında yaklaşık 10 yıllık bir süre içerisinde büyük bir titizlikle defalarca gözden geçirip olgunlaştığına kanaat getirdiğim noktada 2022 yılın son ayı itibariyle vira bismillah deyip siz değerli okuyucularımın beğenisine sunmuş durumdayım. Oldu ya, şayet anlatılması gereken gözden kaçan hususlara değinmeyip ya da anlatımlarımızda sürçülisan babından hatalarımız olduysa da şimdiden okuyuculardan bizleri mazur görmelerini dilerim. Her ne kadar Orta Asya’dan Nizam-ı âleme giden yolun tarihi akış çerçevesini tam
Uyarı!
Rahatsız edici kullanıcı adlarıyla istek atıp bir de kabul edilmeyi beklemek gerçekten ilginç bir özgüven. Kendinize gösterdiğiniz özeni biraz da kurduğunuz profile gösterirseniz, belki daha ciddiye alınırsınız.. Kimse kusura bakmasın; seviyesizlik ilgi çekici değil, sadece itici. Böyle hesapların sonu bende hep aynı: engel.