Neden böyle olduk, sorun ne, çözüm ne? Kimselere hak veremiyorum artık. Tek düşüncem çocuğumun bu yıkıntı altında kalmaması. Bizi boş ver... Ekrem de ben de yolun yarısına geldik. Zaten ortalama ömür kaç yıl bu ülkede? Ama evladım, bebeğim, o yaşamalı.
İnsanların yazgı tutkusu, neden bu kadar köklü?.. Tanrısal bir şey değil çünkü yazgı. Tanrı'yla, dinle ilgili bir yığın şeyi unutup geçiyoruz da yazgı kavramı niye yapışık kardeşimiz gibi? Düpedüz somut bir şey yazgımız da ondan, gündelik yaşamımızın içine işlemiş.