İspanya iç savaşının bu kadar şiddetli olduğunu bilmiyordum ve okuyunca sarsıldım. İnsanın içinden çıkabilen canavarı okurken görür gibi oldum. Tepedekilerin daha doğru dürüst ne savunduğunu bilmeden bir fikre varmadan normal insanların hayatlarıyla ilgili ne kolay karar verebildiklerini tekrar görmüş oldum. Normal insanların bu süreçte yaşadığı şeyler hissettiği duyguları ; aşkı, korkuyu, saygıyı, çaresizliği, umudu ve nefreti çok iyi sergilenmiş ve dili çok akıcı bir kitaptı.