Şeytan'ın Günlüğü'nden
Bir Parça II
Ölüm girdi dünyaya, canlılar göçüp gidiyor, Aileden biri düştü; Ahlak Duygusu'nun ürünleri tamamlandı. Hanedekiler kötü bir şey sanıyor Ölümü; günün birinde fikirlerini değiştirecekler.
"Bilmek bir avantaj mıdır peki?"
"Kesinlikle değildir! Bilgi dediğimiz şey tüm ilahiliği, meleksiliği ortadan kaldırır ve onları ölçülemez derecede alçaltır."
"Doğru ile yanlışı ayırt edebilen kişiler var mıdır?"
"Cennette yoktur."
"Bu bilgiyi veren nedir?"
"Ahlak Duygusu."
"O nedir?"
"Şey, boş ver. Sende eksik olduğuna şükret."
"Niçin?"
"Çünkü alçalmaya yol açar, bir felakettir. O duygu yoksa yanlış yapamazsın, varsa yapabilirsin. Dolayısıyla tek bir vazifesi vardır: nasıl yanlış yapılacağını öğretmek. Başka hiçbir şey öğretemez – aklına gelebilecek hiçbir şey. Yanlışın yaratıcısıdır, Ahlak Duygusu var etmeden önce yanlışın var olması mümkün değildir."