Gece her şeyin üzerini örter,diye düşünür insan.Oysa gecenin örttüğünden çok hatırlattıkları vardır.Hatirlatirken sarstiklari,sarsarken susturduklari,suskunlastirirken acıttıkları.
Hiç bir savaşın galibi,kazananı,muzafferi olmaz.Milyonlarca insanin kanı,gözyaşı sel gibi akıp gitmesinden başka bisey değildir.Savaslarin sadece mağluplari olur,onlar da kadınlar,cocuklar ve yaşlılardır.