Kitap üç hikayeden oluşuyor.
* Lyon'da Düğün: İki aşığın ölümün pençesinde bile olsa vazgeçmeyişini anlatıyor. Kısa ama etkili bir hikâyedir.
* İki Yalnız İnsan: Acı çeken iki çaresiz insanın ortak bir paydada buluşması ve bu acının sona erişini konu alıyor.
* Wondrak: Çirkinliği yüzünden sürekli alaya maruz kalan bir kadının oğlundan koparılma hikâyesi. Bence yarım kalmış sonu olmayan bir hikâye olduğunu düşünüyorum. Daha farklı bitebilirdi.
Stefan ZweigLyon'da Düğün
"En iyisi düşünmemekti. Kaçmaktı. Kendi içime kaçmak. Fakat bir içim var mıydı? Hatta ben var mıydım? Ben dediğim şey, bir yığın ihtiyaç, azap ve korku idi."
Ahmet Hamdi Tanpınar