İyiliğin bir nedeni varsa, iyilik değildir artık o. Sonucu, yani ödülü varsa iyilik olmaktan çıkmıştır. Öyleyse iyilik, neden ve sonuçlar zincirinin dışındadır.
Kendisini kuşatan koşulların çapraşıklığını en küçük ayrıntılarına kadar bilen bir insan, bu çapraşıklığın yalnız onu kuşatan koşullarda olduğunu, bu güçlüklerle yalnız kendisinin karşılaştığını sanır. Başkalarının da, onun gibi kişisel koşullarının aynı çapraşıklığıyla kuşatılmış olduğunu aklına getirmez.