Gizem Kılıç

10/10
·456 syf.··
Beğendi
·
2021 4. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 26 Ocak 2021 17:06
İlk defa bir kitabın bitmesini hiç istemedim. Çok keyifle okudum çook... Kendisini hiçbir eve ait hissetmeyen, kalabalık içinde yalnızlaşmış Seher'in biraz hüzünlü biraz da keyifli bir Camino macerası...Aslında evini bulmak için çıkılan ama kendini keşfettiği bir yol hikayesi... Kendi hikayesini öyle naif öyle güzel öyle samimi anlatmış ki Nermin Yıldırım kitabın sonunda Seher karakterine sarılmak istedim... Dili de çok etkileyici, akıp gitti...Kelimelere farklı anlamlar katarak süslemesiyle hep gülümseterek okuttu beni...Ve tabi ki Ogo ile arkadaşlıklarına da hep gülümseyerek baktım :)Herkesin Ogo gibi bir dostu olması dileğiyle... Ayrıca birçok kişisel gelişim kitaplarını da geride bırakır diye düşünüyorum. İçindeki çocukla, çocukluğuyla yüzleşmesi ve bunu kendisi keşfederek onunla barışmış olması, terapisinin başarısı kitabın sonunda gözlerimi yaşla doldurdu.... Yazarla tanışma kitabım oldu ama sanırım bütün kitaplarını okuyacağım.. Bence okuyun.. Buen camino ;)
EvNermin Yıldırım · Hep Kitap · 20206,8bin okunma
Reklam
Puan vermedi·272 syf.··
2020 40. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 03 Kasım 2020 12:37
Farklı açılardan, farklı yorumlanabilecek ama benim için son derece etkileyici, doyurucu ve yoğun bir kitaptı. Kişilik değişiminin çok iyi işlendiği ve insanın kendini sorguladığı gerçekten güzel bir eser. Kitabın temelinde narsisizm, ahlak, estetik, felsefe gibi çok düşündürücü konular işlenmiş...Güzellikle iyiliğin, çirkinlikle kötülüğün bütünleştiği ve de çatıştığını görüyoruz. Lord Harry karakterinin konuşmaları felsefe kitapları kadar düşündürücü ve sorgulayıcı tarzdaydı. Kitaptan yaptığım tüm alıntılar da ona ait :) Her ne kadar düşüncelerinin hepsine katılmasam da insanın duygularını etkisi altına alan hatta yöneten zeki ve bir o kadar da kışkırtıcı bir karakterdi..Etkilendim. Kitabı çok beğendim ve yazarın tek romanı olmasına üzgünüm... Ben İş Bankası Kültür yayınlarından yani sansürsüz metni okudum ama sansürlü olan metninin daha ayrıntılı daha uzun olduğunu duydum. İkisini birden okuyan varsa sansürlü baskıyı okumak gerekir mi? Paylaşırsanız sevinirim. Okumayanlar için tavsiye ederim.:) Herkese keyifli okumalar...
Dorian Gray'in PortresiOscar Wilde · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202399,2bin okunma
9/10
·800 syf.··
Beğendi
·
2020 34. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 19 Eylül 2020 22:23
Ve seri tamamlanır... Ejderha Dövmeli Kız, Ateşle Oynayan Kız ve Arı Kovanına Çomak Sokan Kız...yani Lisbeth Salander..Orjinal bir karakter.. Asosyal,sorunlu ,zeki ama sanki biraz otistik, biseksüel ,punk ,çevik ,güçlü bir Amazon kadını...Karakter de serinin üç kitabı da çok etkileyici,heyacanlı... Özellikle Stieg Larsson 'nun bu kitabı, serinin diğer kitaplarıyla bütünleştirip sunmasına hayran kaldım. Kitabın Lisbeth' in mahkemesi bölümü ise çok güzeldi, bir solukta okudum...Çok etkilendim...Güzel kurgulanmış çok zekice yazılmış bir seri...Bitsin istemedim... Yalnız başka bir yazar tarafından tamamlanmış serinin diğer kitaplarını okumayı düşünmüyorum.Bence yazarın kendisine ait kurgusu burda bitmeli...
Arı Kovanına Çomak Sokan KızStieg Larsson · Pegasus Yayınları · 20176,2bin okunma
Puan vermedi·192 syf.··
Beğendi
·
2020 22. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2020 15:39
·
Aşka, evliliğe, insan ilişkilerine, hayata bakış akışı farklı olan bir Aylak Adam... Zengin değil, paralı... Babasından kalan para ile gezerek gerçek sevgiyi gerçek sevgiliyi bulmaya çalışan, anlaşılamayan, alışılamayan Bay C.'nin öyküsü.. Anlayamıyoruz Bay C gibi insanları, hoşgörülü olamıyoruz, yadırgıyoruz. Ama insanların gariplikleri, taşkınlıkları, korkuları, önyargıları hep bu çocukluğundaki, ilk gençlik yıllarındaki travmalar değil mi? Yetişkinliğimize izin bırakan olaylar, ilişkiler, sevgisizlikler değil mi bunları yaptıran... Ben çok etkilendim kitaptan. Kitabın ilk bölümü, dilinin farklılığı sebebi ile zor ilerlese de sonraki bölümler çok akıcıydı.Yazarın gördüklerini anlatırken girdiği ayrıntılara da hayran kaldım.. Tavsiye ediyorum
Aylak AdamYusuf Atılgan · Can Yayınları · 201971,1bin okunma
Puan vermedi·556 syf.··
Beğendi
·
2020 20. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 11 Mayıs 2020 15:40
·
Niye ben daha önce okumadım ki bu kitabı... Nasıl güzel, ince ince işlenmiş bir roman olmuş öyle... Bir Joad ailesinin hikayesi gibi gözükse de 1930 lardaki Büyük Buhran'ın, sanayileşme sonucu toprakları elinden alınan, göç etmeye zorlanan, yoksullaştırılan, binlerce tarım işçisinin kapitalizm etkisi altında "Ben"den "Biz" e geçişin hüzünlü öyküsü...Fakirin daha çok fakirleştiği, zenginin daha çok zenginleştiği California toprakları ... Çaresizlik, tükenmeyen umut, hayatta kalma çabası öyle akıcı anlatılmış ki kitabı adeta yaşıyorsunuz. Kitabı okumadığım zamanlarda bile "Acaba ne yaptılar?" diye düşünmekten kendimi alamadım. Hele o "Anne" karakterinin onurlu davranışları, bütün aileyi bir arada tutma çabası, çocuk psikolojisinden anlayan güçlü yapısı beni gerçekten çok etkiledi... Bence okumayan kalmasın :)
Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck · Sel Yayınları · 202045,7bin okunma
Reklam