📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Açgözlülük ruhlarımızı zehirledi, dünyayı nefret duvarıyla çevirdi; bizi sefalet ve kan içinde kaz adımı(*) yürüttü.
Hızımızı arttırdık ama kendimizi sürekli yokluk içinde hissettiren bolluk makinalarının içine hapsettik.
Bilgimiz bizi alaycı yaptı,
Zekamız sert ve kaba.
Çok düşünüp çok az hissediyoruz:
Makinalardan çok insanlığa ihtiyacımız var;
Zekadan çok kibarlık ve inceliğe.
Bu değerler olmadan yaşam şiddetle dolup yok olacak."
(*): Burada Nazi askerlerinin ‘kaz adımı’ olarak adlandırılan yürüyüş tarzı kastediliyor.
#y:83069 - The Great Dictator
Kendi düşünce ve yargısını geliştirme kapasitesi hiç bulunmayan, başkalarının görüşlerini tekrarlayan kimselerin konuşmasına izin vardır sadece. Üstelik bu kişiler söz konusu düşünceleri savunurken alabildiğine gayretkeş, bir o kadar da hoşgörüsüzdür. Çünkü farklı düşünenlerden nefret etmelerinin nedeni, onların başka bir görüşü savunuyor olması değil, kendi fikir ve yargılarını oluşturmaya kalkışmalarıdır; oysa kendileri böyle bir şeye asla girişebilmiş değillerdir ve aslında bunun farkındadırlar.
-Kısacası, düşünebilenler çok azdır
ama herkes fikir sahibi olmak ister.
Tabutunu ilk gördüğümde, çok küçük olduğunu ve kesinlikle içine sığmayacağını düşündüm... Ama sığdı. Hayattayken, ölü olduğumuzdan daha iri görünüyoryz.