İceshe

Puan vermedi·312 syf.··
2024 18. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 14 Temmuz 2024 00:00
Alırsanız pişman olmayacağınız okursanız çok seveceğiniz bir kitapla geldim diye düşünüyorum 🩷 Bu kitapta biri gerçekten asla sevdigi kişiyi dış güzelliğinden dolayı sevmiyor. Gerçekten sadece içini güzel bulduğu için onu özel görüyor. E.K'msin derken çok hoşuma gitmişti. En kıymetlim. Dış güzelliğini umursamıyor çünkü zaten istese de umursayamaz, göremez. Göremiyor. Kör olduğundan değil ama seçemiyor, herkes onun için yabancı en yakını yani karısı bile. Yazarın okuduğum ilk kitabı, kendilerini tanımıyorum. Bu kitap üzerine diyebilirim ki, akıcı bi kalemi var. Epey de gizemli ele almış. Benim.. çok polisiye okumamış biri olarak okuduğum en iyi polisiyeydi diyebilirim. Beni şaşkına çeviren çok iyi bi ters köşe kitabı oldu .d O malum sayfa da ben "gerçek" bi şok geçirdim. Hani nefesin kesilir olay algin kapanır falan. Kitaba sadece baktım jfjdjf Bir müddet Waaooww olup okuyamadım ve hiç bir şey düşünemeden kapağı kapatıp "VAAY CANINA, OHAA" Ne yazık ki ağzımdan hakiki bi oha kelimesi çıktı. O malum sayfa kafamı çok karıştırdığı için kitabı anlamadığımı düşündürttü bi an, neredeyse baştan bi göz geçirecektim, ama devam edince öyle bir şey olmadı. Taşlar yerine oturdu. Ve kesinlikle harika bir kurguydu. Kendine özgü kendine has.. Fazla polisiye okumadığım için mi öyle düşündüm, bilmiyorum ama sanmıyorum da... Çünkü mesela olay katili bulmaya çalışmak falan değildi. Tamamen Evlilik tamamen aşk polisiyesiydi gerçekten! Yazarın karakter betimlemesi karakterlerin geçmişi travmaları, huyları, karakterinin getirdiği davranışları.. Hissettikleri, artık senden hoşlanmıyorum aşık değilim hatta senden nefret ediyorum ama hala seni seviyorum. Derken ne demek istediğini çok iyi hissettim. Aslında nefret aşk kadar yoğun bir duygu olduğu için... Sıradan kişilerden nefret edemezsin.
Edebiyat & Roman
Taş Kâğıt MakasAlice Feeney · Yabancı Yayınları · 20238,6bin okunma
İceshe
Tevafuken tanışıp aldığım bi kitabi böyle seveceğimi tahmin etmezdim
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Tarla derken?
10/10
·134 syf.··
Beğendi
·
2021 19. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2021 00:31
Bu kitaba inceleme yazısı yazıp yazmama konusunda çok kararsız kaldım. Nedeni herhangi bir linç girişimi ya da şikayet değildi. Gerçekten hakkını verebilecek miyim acaba düşüncesiydi. İnanç sahibi birisiyim. Ama bu demek değildir ki inançsız insanlara lanet ediyorum; ya da farklı inanışta olanları hor görüyorum. Ben vicdanıma göre hareket ediyorum. Önceden de pek çok kez belirttiğim gibi benim dinim vicdanımdır. Yani sadece kutsal kitapta yazıyor diye bir şeye körü körüne bağlanamam. Benim Allah'ım bu tür şeylere asla izin vermez asla. Benim Allah'ım diyorum, çünkü kutsal kitapta yazan Allah'la benim Allah'ım bir olamaz. Allah en büyük bağışlayansa eğer, bu tür şeylerin olmasına da izin vermez bence. "Çifte standart" da uygulamaz. Ayrıca bu kitapların taraflı yazıldığını düşünüyorum artık. Dikkat ettim de, hep kadınların bir eşya gibi alınıp verilmesi olayı var kitapta. Ödül olarak. "Sen şunu yap sana kızımı vereceğim; bunu da yap öteki kızımı da vereceğim". Bu ne bu? Kadınlara verilen değeri mi gösteriyor, yoksa kadının bir eşya olarak görüldüğünü mü? Mesela ben buna karşıyım. Daha sonra Lut kavmi olayı. Peygamberin kızlarını Sodom'lulara sunması, melekleri korumak adına.. Neden kadınların bir fedai gibi sürekli sunulması gerekiyor? Neden bir ödül olarak ya da rehine olarak veriliyor? Ve bu nokta değil de eşcinsellik olayına odaklanılıyor? Sevgi ne zamandan beri kötü bir şey oldu? İki insanın birbirini sevmesi ne zamandan beri kötü bir şey oldu? Bakın Lut Kavmindeki taciz tecavüz olaylarından bahsetmiyorum dikkat ederseniz, sadece eşcinsellikten bahsediyorum. Ayrıca Lut Peygamber'in kızlarını sunması sonucu olacak şey de bir taciz tecavüz değil midir? Hiç bu şekilde düşünülmüş müdür? Hayır. Neden? Çünkü Peygamber izin verdiyse öyle bir şey olamaz değil
Din
Din ve SeksTuran Dursun · Berfin Yayınları · 2010815 okunma
Deniz Barış Akdağ isimli okura yanıt verildi
İceshe
Görüyorum ki sizler saygıdan yoksun karaktersiz insanlarsınız . Sevgide mecbur değil saygıdan zorunlusunuz. Sen neyi bıraktın ve neyi anlatmaya çalışıyorsunuz bizler anlamıyoruz bilmiyorum ama asıl anlamayanlar sizlersiniz. Zaten davanız kokuşmuş çöpten baska bir sey değil bıraktığınız iyi olmuş ama sizin bu saygısızlığinız karşısinda siz Anlamasanız bile! Ben susmayacağım. Ayse degil Hz. Aişe*. Daha da yazmayın. Sizin yazilarınız tarafindan bildirim gelmesini istemiyorum.

Almina

, bir kitap okudu
9/10
·288 syf.·
2022 17. kitabı
Carlie Sorosiak
8.7/10 · 735 okunma
Almina isimli okura yanıt verildi
İceshe
Mükemmel ayrıntı:)
1/10
·635 syf.··
2018 181. kitabı
Öncelikle kitabın yazarından kısaca bahsedecek olursak; " Shakespeare müslümandır, Karl Marx cinnidir, Mehmet Akif Ersoy peze..nk, Kurtuluş Savaşında keşke yunan galip gelseydi, komünist Stalin askerlerine, kumlara Ayetel Kürsi okuyarak Almanlara serpilmesini emretti ve böylece maneviyat kazandı..." diyerek, zihnin ve/veya milli şuurun muhtemelen yaşa bağlı cıvıyarak çamurlaşmaya başladığını tasdik eden açıklamaların sahibi, Sayın Kadir Mısıroğlu. Bir zamanlar(70-80 li yıllarda ki o zamanlarda kitaplarında Cüneyt Emiroğlu mahlasını kullanıyordu...) yaptığı konuşmalar ve çıkardığı bühtan dolu kitaplar neticesinde kesinleşen cezalardan kurtulmak adına, hakkında -sahte olduğu iddia edilen- deli raporu çıkartılan fakat adına çıkartılan bu rapordaki sahteliği hiç de belli etmeyen; zamanında Erbakan'ın dahi prim yaptırmayarak tasfiye ettiği yazarımızın en meşhur eserinin incelemesinden ziyade, kitapta gösterilen kaynakların incelenmesini daha doğru buluyorum. Zira, yüzlerce sayfa saçma sapan, aslı astarı olmayan, fütursuzca atılan iftiraları tashih etmeye bu satırlar yetmeyecektir. Kitabın ana konusu olan Lozan ile ilgili kaynak gösterilen kişilerin büyük bir kısmı; gelecek Cumhuriyet düzenine karşı olacak olan ve sonrasında Atatürk'e karşı hazırlanan İzmir Suikastinde yargılanıp ceza alan kişiler olduğunu hatırlatmak isterim. Kalan kısımlarda kaynak olarak gösterilen kişiler ise; amiyane tabirle kilimcinin kör oğlu olarak adlandırılabilecek ki Cumhuriyetin İlanı ile tasfiye edilecek, özellikle 1. meclisin bazı mebus ve düşünürlerinden ve valilerden faydalanılmış. İstisna denilebilecek küçük bir kısım kaynak ise gazetelerden ve yeni devlette mevki sahibi kişilerden alınmış...Bunların dışındaki fikriyat ve muhassala, incelemenin girişinde yazdığım bazı nevrotik
Lozan - Zafer mi, Hezimet mi? 1Kadir Mısıroğlu · Sebil Yayınevi · 2012707 okunma
İceshe isimli okura yanıt verildi
İceshe
Hmm sen öyle diyorsan kesin öyledir.