📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Babam bizi terketti" dedim
"O zaman sana babalık etmemiş" dedi Kırmızı Saçlı Kadın, "Sen kendine başka bir baba bul. Herkesin babasi çoktur bu ülkede. Devlet baba, Allah baba, paşa baba, mafya babasi... Burada kimse babasız yaşayamaz."
Hugo yu bu şekilde tanımlıyorum artık kendimce.Eserlerinde şiirsellik o kadar ön plana çıkıyor ki ancak bir şair kelimelerle bu kadar rahat oynayıp hikayeye duygu kazandırıp tempo katabilir.Notre Dame'ın Kamburu da klasik bir Hugo temposundaydı.Cümle mühendisliği ve detaycılık kitabın her kısmında vardı. Sadece Paris'in krokisini anlattığı kısımda biraz sıkıldım(klasik Hugo).O kısımda da "ben bunu anlatıyorum ama siz aklınızda bir şey canlandıramıyor olabilirsiniz" açıklamasıyla yüreğime su serpti.Kilise yapıları üzerinden din ve bilim arasındaki çekişmeye dahil oluşunu muhtemelen tekrar tekrar okuyacağım(tadı damağımda kaldı).
Sözün özü diliyle diliyle, kurgusuyla, hikayesiyle müthiş bir eser okudum.Meraklılarına tavsiye ederim.