“Hiçbir şey hakkında ‘İnşallah’ demeden ‘Ben bunu herhalde yarın yaparım’ deme! Unuttuğun zaman Rabbini an, ‘İnşallah’ de,
‘Umulur ki Rabbim,beni daha yakın bir hayra ve muvaffakiyete erdirir’ de!”
Evet Peygamber Efendimiz,”alemlere rahmet”olarak gönderilmişti.Kalp ve vicdanı,merhamet ve şevkatın menbaı idi.Kendisine zulmedenlere,kendisine eziyet ve hakarette bulunanlara bile yeri geldikçe acıyor,onları affediyordu.Hiçbir zaman şahsı için intikam alma yoluna gitmiyordu.Kendisine zulmedenlere dahi iman saadeti ve İslam hidayeti diliyordu.
Sözde değil,işte belli eder edebini insan.
Yemin etmesinden değil,sır tutmasından belli olur edepli insan.
Ve bir yolculukta birde ticarette belli eder edebini insan.
Evet günümüzde pek azdır edepli insan…