“Şairde delirmiş olmalıydı çünkü akıllı bir insan işi değildi; mısralarla dünyaya kafa tutmak.”
Hem erkek hem kız çocuklarınıza anlatın.
Intibah İntibah adlı kitabın baş kahramanı Ali Rıza 22 yaşında bir delikanlıdır. Arkadaşlarıyla Çamlıcada gezerken bir arabadan bir el işareti yapıldığını görür, hareketin anlamını anlayamaz. Daha sonra bir arkadaşına sorduğunda “Etraf tenhalasmadıkça haberleşmek mümmkün değildir” demek olduğunu ögrenir. Kitap şöyle devam ediyor : "Bu bilgi üzerine işaret sahibesinin masumluğuna olan inancı bir kat daha kuvvet bulmaya başladı. (O kadar tecrübesiz bir çocuk, namuslu bir kadının böyle işaretlerden haberdar olamayacağını nereden bilsin?)" Yani garibim etrafta insanlar var utanır, çekinirim olarak algılıyor işareti ötesini hiç düşünmüyor. Ali Rıza kapalı kutularda büyümüş, hayat ve karşı cinsle ilişkiler hakkında çok da kafa yormamış bir çocuk. Kimse de onu uyarmamış, aman dikkat dememiş. Siz öyle yapmayın, uyarın, anlatın. İnsanların ne kadar menfaatçi olduğunu anlatın. Görünenin dışında bir de görünmeyeni vardır her insanın. Her aşkın masumca olmadığını, sen öyle bakıyorsun diye karşındakinin de sana aynı cihetle bakmayacağını öğretin. Her ilginin sevgi olmadığını, seviyor "gibi" de yapılabileceğini ve insanın sevgisinin ebedi olmayabileceğini yazsınlar kafalarına. Ask gibi görünen binbir türlü şey olduğunu; sapıklığın, saplantının ve ahlaksızlığın aşk kisvesi altında sunulabileceğini anlasınlar. Her sevginin sağlıklı olmadığını "ama çok seviyorum; sevdiğimden yaptım" gibi cümlelerin bahane olamayacağını fark etsinler. Psikolojik şiddeti anlatın onlara.. " Beni bırakırsan ölürüm. " gibi cümlelerin ağırlığını anlatın. Bazı insanların gram sevgi duymadan tensel bir şey aradığını, bunu alınca da arkasına bile bakmayacağını anlatın. Bazen insanların size değer verdiği için yaklaşmadığını, aslında sizin kim olduğunuzu zerre umursamadıklarını anlatın. Aldatmayı normalleştiren
Hayata Dair
Reklam
Hep aynı şeyleri yazmaya gerek yok artık, Kusmuk tadına geldi zaten, görmek istemediklerini görmezsende görme Kendimi açıklamaya sevdirmeye çalışıyor gibi dil dökmeye gerek yok Ne yaptıysam sana benden bu kadar soğuyacağın, kararını haklı bulunduracak, tanıdığım kişisin sandım hep, kalp kırmaktan korktuğunu söylerdin :( masummuşum cidden Ben insanlara ön yargıyla yaklaşmam sanada yaklaşmadım güvendim işte, sorunum bu sanırsam evet o kişi bunu yapmaz derdim Farklı bir yüzün olacağını hiç düşünmedim yada düşünmek istemedim seni her konuda haklı buldum , her konuda destekledim, hepsinin temel sebebi sevgi sanırsam Hayatım tam güzel gidiyordu sahile sıfır bir cafede oturuyordum arkadaşımla , arkadaşım dediğimde konuştuğum bir kız herşey çok güzel mükemmel hatta, taaki bir rüzgar senin kokunu getirene kadar etrafmızda kimse yok , ne yanımızdan nede yoldan geçen kimse yok Karşı tarafada birşey hissedip hissetmediğimden emin değilim , işte o koku nasıl geldi bilmiyorum senmi geçtin yoksa aklındanmı geçtim artık hangisiyse beni götürdü orda donup kaldım Denedim senden gitmeyi belkide gittim bilmiyorum ama böyle tuhaflıklarsa peşimde koşturuyor.. hayatıma bir süre daha yalnız devam etmem gerekiyormuş, Gözlerimde silinir umarım dedin Bana yakışanda peşini bırakmak olur artık Ne yaptıysam sana bu kadar… Ben bıraktım beklentisiz bir şekilde Satrançta kafa kurcalayıcı birşey içimden gelirse birgün yazarım belkide unuturum prt2!! ( kokun geldiya bu şarkıyla saatlerce o kokunun hasretini çektim geliceksin sandım o gün, gerçekleri göz ardı etmiştim o saatlerde ama gerçekleri görüyorum) youtu.be/kZPuClJXKRM?si=...
Sadece kitaplar için buradayım
Arkadaşlar lütfen paylaşımların altına Dm aç yada mesaj at yazmayın artık. Mesaj kutum kapalı çünkü sohbet amaçlı burda değilim,sıkıldım artık bu durumda zaten böyle yapanlarıda direkten engelliyorum.Ben sadece kitap paylaşıp kafa dağıtmak için buradayım.
1000Kitap
günlük denk gelişler, tesadüfler ve kafa radyosu listesi yapacağım
Babalar hep yüreklerde yaşar.
Bazı boşluklar dolmazmış. Bazı yaralar kapanmazmış. Hayat sana masallar anlatırken İçindeki yangın hiç sönmezmiş. Çok sevdiğin biri gidince, Duyduğun sevgi hiç ölmez, Yüreğindeki özlem paslanmazmış. Sensiz bilmem kaçıncı gün bugün, Keşke yine kızsan bu kadar iyi olma diye, Çünkü huysuz insanlara hala katlanıyor. Hala içimdeki sevgiyi dağıtıyorum. Senin yetiştirdiğin gibi, Senin güçlü kızın gibi, Zaten dedikodu çok sevmem bilirsin, Şimdilerde tek dedikodum kitap karakterlerini çekiştirmek Artık maç izlerken de kızmıyorum kimseye Kabulleniyorum herşeyi daha da bir olgunlaştım. Bak bugün İlkin Aydın'ı bile Milli formanın hakkını verdi diye eleştirmiyorum. Vargasla birlikte savaşıyorlar. İçimden sana anlatıyorum. Hala yasım bitmedi ,bitmeyecek biliyorum. Kızkardeşimin ablamın yanında senden pek bahsetmiyorum. Biliyorsun onlar benden de ağlak. En son mezarında yanlız kaldığımda konusamamıştım seninle. Çünkü kabullenemedim hala gitmeni Sanki bir yerlerden çıkacaksın Otorite diye bağıracaksın bana Küçükken şu teyzene, şu amcana da şiir yaz derdin ya ne yapacağım şimdi der spontane bişeyler karalardım. Gözlerinde bir gurur, gülümseyerek bakardın bana,
Hayata Dair
Reklam
Reklam