「Emre」

「Emre」
@kafkaesk47
Var odam dumanımın içinde Hayata karşı natüralist Zevk için tek gerçek musiki
Gabriel Garcia Marquez
Puan vermedi·176 syf.··
2021 15. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 12 Nisan 2021 12:34
• Garcia için çok iyi tasvirler yapıyor diyebilirim öyleki bunu bir resam edasıyla yapiyor örnek veriyorum siz bir erkekseniz bir kadın portresiyle sizi baştan çıkarabilir yada bir kadınsanız sizi bir erkek portresiyle aşırı derecede etkileyebilir • tezatları çok iyi kullanıyor Bir şey söyleyip hemen ardından başka birinin ağzından bunun tam tersini söyleyebiliyor ve bu size fazlasıyla zevk veriyor bu açıdan en akılda kalıcı alıntı benim için şu oldu -“Bu kız bir azize olacak!” Marki ise, onu yıkanmış ve giydirilmiş olarak ilk kez gördüğünde, onun kadar ileri görüşlü olamamıştı. “Orospu olacak,” demişti, “Tanrı ömür ve sağlık verirse.”- • karakterlerin kendini acındırma seviyesi kitapta hat safhaya ulaşıyor gözlerinizi dolduracak kadar • olağanüstü öğeler çok iyi yerlere konumlandırılmış hayaletle konuşan birini görüp hiç şaşırmadan geçebiliyor veya hiç farkına varamayabiliyorsunuz • argo kitabın beli başlı yerlerinde var ve bu argo konuşmalar sizi baya bi eğlendiriyor • alaylı imalar kullanılan bölgelerde yine aynı argo kullanılan bölgeler gibi çok güzel resmen alay ediyor • kitabın en faydalı yanı bana kalırsa kitabın aynı zamanda tarihi roman özelikleri taşıyor olması skolastik devrin kilise yönetimi cin çıkarma ayinlerinde insanlara nasıl işkence ettikleri engizisyon mahkemeleri ve kölelere nasıl eziyet etkileri kitabın tamamına çok güzel bir şekilde sindirilmiş
Aşk ve Öbür CinlerGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 201610,1bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Kafka Kafka Kafka
9/10
·377 syf.··
2021 14. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 04 Nisan 2021 22:17
Ya şimdi kafkayı okuyan biri daha kitabın ilk bölümünde kitabın konusunu anlayabiliyor kitabın başında bir şato görüyoruz ve ne kadar uğraşsakta o şatoya ulaşamıyoruz bu günümüzün yozlaşmış sistemini temsil ediyor k. ise ki k. kitabın ana karakteri şatonun bulunduğu köye kadastrocu olarak atandığını söylüyor ve şatoda onu kadastrocu olarak işe alıyor ama aynı zamanda hiç bir zaman k. İle irtibata geçmiyor bundan çıkaracağımız şey ise bu yozlaşmış sistemde her ne kadar uğraşsakta bir muhatap bulamayacağımız kahramanımız k. sonralarında frieda adında bir kızla aşk yaşadığını sanıyor ama frieda onu sadece dikkat çekebileceği bir araç olarak görüyor ama Kafka bunu o kadar iyi anlatıyorki biz frieda'yı kitabın sonuna kadar çok iyi bir kız sanıyoruz ama sonralarında ne kadar kurnaz biri olduğunu anlıyoruz k. İse aslında k.da friedadan pek farklı sayılmaz bence çünkü k.nın gözündede frieda daha üst rütbelere ulaşmak için bir araç ama bu savaşın kazananı frieda olurken k. Kaybediyor ve hiç bir zaman kendine bir muhatap bulamıyor ve kitabın sonlarına doğru k. Hep kendini sistemin üstünde tutarken yavaş yavaş sistemin bir parçası olduğunu görüyoruz ama bu son kısım benim kendi görüşüm çünkü sonuçta kitap yarım bir kitap Kafka bu kitabı bitirememiş benim önerim bu kitabı hemen öyle okumayın öncesinde kafkanın bir kaç kitabını okuyun çünkü kitap biraz ağır daha çok Kafkaokurların anlayabileceği bir kitap daha öncesinden babaya Mektub, dönüşüm, milenaya mektuplar ve kitaptan önce mutlaka okunması gereken davayı okuyabilirsiniz Dava kitabındada baş karakterimizin adı k. İdi o yüzden çoğu edebiyatçı şato'yu davanın bir devamı olarak görüyor bende bundan dolayı şato'dan önce davayı okudum sizede aynısını öneririm İyi okumalar
ŞatoFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201712,3bin okunma
bir resam inceliğiyle
9/10
·176 syf.··
2021 13. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 21 Mart 2021 10:14
Öncelikle kitabın mekan ve karakter tasvirleri çok iyi bir bir resam inceliğiyle tüm detayları ortaya sermiş mekanı tasvir ederken ateşin sıcaklığını veya tipinin soğukluğunu hisseder sonsuz Deniz ve sonsuz karlı vadilerin verdiği dehşeti sonuna kadar hissedebilirsiniz bir karakteri tasvir ederkende onunla aynı duyguları yaşayıp kendinizi onun yerine koyabilirsiniz veya olanlar sizin başınıza gelmiş kadar öfkelenip olayları görmüş kadar merhametli olabilirsiniz kitabın öyküleri size bunları sonuna kadar sunuyor onun dışında kitabı okurken size çok basit gibi geliyor ne varki bunda bende yazarım diyorsunuz ama sona geldiğinizde o sıradan hikayelerin ne kadar anlam yüklü olduğunu anlıyorsunuz vay be ben ne okudum havalarına girmemek elde değil kitabın dilide çok akıcı anlam ise çok yalın gibi dururken aslında çok derin okurken zorlanmayacaksınız ama anlamakmı o tamamen sizinle alakalı iyi okumalar
Ateş YakmakJack London · Oda Yayınları · 200816,2bin okunma
Puan vermedi·74 syf.··
2021 11. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 05 Mart 2021 23:53
Öncelikle uzun zamandır bu kadar Duygu yüklenmemiştim kitabın sonlarına doğru çok acı veren bir hüzünle kapandım insanın bir fonksiyonu bir yararı kalmayınca herkesin hata ailesinin bile ondan kurtulmak isteyeceğini kitap öyle güzel anlatıyorki işte Kafka bu diyorsunuz zaten hepinizin bildiği gibi kitap babasına olan nefretide çok iyi anlatıyor ama benim asıl dikkatimi çeken kız kardeşinin sonradan bu kadar acımasız ve umursamaz bir şekilde tavır alabilmesiydi hele annesi varla yok arasında gidip geliyor kitap bitincede akılarda bir sorukalıyor ailesimi ondan kurtuldu yoksa omu ailesinden kurtuldu
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268bin okunma
8/10
·180 syf.··
2021 10. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 03 Mart 2021 23:57
Kitap öncelikle çok eğlenceli ve okurken çok büyük bir zevk duyuyorsunuz üç öyküden oluşan kitapta olağanüstü durumlarda bulunmakta ve bu durumlar kitabı aşırı derecede kaliteli yapıyor aynı zamanda durumları en özlü biçimde en az kelimeyle anlatıyor ve kitapta yeri geldi sesli bir şekilde kendi kendime güldüğüm bile oldu ama sonrasında büyük pişmanlıklarda duydum çünkü bazı yerler gerçekten çok acıklı yani bence güzel bir kitap okunması gerekir
Bir Delinin GüncesiNikolay Gogol · Can Yayınları · 201638,5bin okunma